Avatar billede jkp79 Nybegynder
07. marts 2014 - 07:27 Der er 5 kommentarer

Makro til dialogboks "søg og erstat"

Jeg vil lave en makro, der åbner dialogboksen "søg og erstat", når Excel åbnes. Jeg har prøvet at optage kommandoen "Ctrl+G", men det virker ikke, så jeg skal bruge vba-navnet på kommandoen.
Avatar billede prhan Juniormester
07. marts 2014 - 07:41 #1
Sub ChgInfo()

    Dim WS As Worksheet
    Dim Search As String
    Dim Replacement As String
    Dim Prompt As String
    Dim Title As String
    Dim MatchCase As Boolean

    Prompt = "What is the original value you want to replace?"
    Title = "Search Value Input"
    Search = InputBox(Prompt, Title)

    Prompt = "What is the replacement value?"
    Title = "Search Value Input"
    Replacement = InputBox(Prompt, Title)

    For Each WS In Worksheets
        WS.Columns(1).Replace What:=Search, Replacement:=Replacement, LookAt:=xlPart, MatchCase:=False
    Next

End Sub
Avatar billede jkp79 Nybegynder
07. marts 2014 - 07:56 #2
Godt svar :-)

Men jeg tror, det skal være "den rigtige" dialogboks, da den står åben hele tiden, så det er let at søge i arket.
Avatar billede excelent Ekspert
08. marts 2014 - 09:57 #3
Vær opmærksom på at koden skal indsættes i ThisWorkbook modulet
ikke et almindeligt modul

Private Sub Workbook_Open()
Application.Dialogs(xlDialogFormulaFind).Show
End Sub
Avatar billede jkp79 Nybegynder
10. marts 2014 - 06:59 #4
Meget meget tæt på - Men jeg kan ikke klikke tilbage i selve arket. Der er også en lille forskel i udseendet af dialogboksene. Jeg kan se jeg har fået skrevet en forkert genvej, ups! Det er den dialogboks, der kommer ved Ctrl+b - Beklager!
Windows 7, office 2010.
Avatar billede excelent Ekspert
10. marts 2014 - 18:56 #5
Du har ret, virkede fint i Excel 2003

prøv Application.CommandBars.ExecuteMso "FindDialogExcel"