Avatar billede mshh Nybegynder
07. marts 2014 - 20:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over sange/CD'er i Itunes er forkert

Jeg er ved at læse mine CD'er ind i Itunes. Inden da havde jeg for år tilbage indlæst nogle af mine CD'er. Kan ikke lige huske hvilket program jeg brugte dengang.

Desværre er jeg så kommet til at indlæse nogle CD'er to gange på disken - dels i mit Itunes bibliotek og dels i mappen "Musik".

Jeg har slettet disse "dubletter" fra "Musik" - men det opdager Itunes bare ikke? Den bliver ved med at vise sangene.

Hvordan får jeg Itunes til at "genindlæse" oversigten over sange, så den igen svarer til de fysiske filer på disken?

Har prøvet at slette "Itunes Music Library.xml" - men det hjælper åbenbart ikke...
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2014 - 11:16 #1
luk itunes.
slet xml-filen og iTunes Library.itl, og se også efter mappen \Previous iTunes Libraries
slet filer deri (eller kopier dem til usb hvis du vil have en backup).
start itunes
Avatar billede mshh Nybegynder
09. marts 2014 - 21:32 #2
Det virker - send mig et svar :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2014 - 06:56 #3
Ok, ikke en brugervenlig kodning.