Avatar billede kasperhauge Praktikant
09. marts 2014 - 19:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd gennem DP/HDMI-kabel

Først lidt specifikationer:

Bærbar: Lenovo T530 2429B56 (http://www.lenovo.com/psref/pdf/tabook_WE.pdf), sidder i Lenovo dockingstation med DisplayPort-udgang.

OS: Windows 7 Professional 64bit

Kabel: DELTACO DP-3020 DisplayPort to HDMI Cable 2M (http://www.deltaco.dk/itemid/(DP-3020)/index.aspx)

Skærm: Samsung SyncMaster T240 med indbyggede højtalere og HDMI-indgang (http://www.samsung.com/us/support/owners/product/T240)

Alt er tilsluttet, drivere for grafikkort er opdateret, skærmen kan ses under Lydenheder og valgt som standardenhed, alt lyd er skruet helt op, og selve skærmen kan registrere den er tilsluttet som lydenhed, da jeg kan justere volumen direkte fra skærmens menu. Sidstnævnte er ikke muligt, når ingen lyd er tilsluttet skærmen.

Alligevel får jeg absolut ingen lyd ud af skærmens højtalere. Ifølge producenten burde kablet kunne bruges til lyd.

Any ideas?
Avatar billede kasperhauge Praktikant
09. marts 2014 - 19:58 #1
Har endvidere prøvet at mute lyden på selve bærbaren, ved tryk på den fysiske knap over tastaturet, dette har før afhjulpet lignende problemer. Men ikke i dette tilfælde.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. marts 2014 - 23:12 #2
Har du sat HDMI som standard enhed under lyd i kontrolpanelet?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. marts 2014 - 23:16 #3
Avatar billede kasperhauge Praktikant
10. marts 2014 - 16:33 #4
Der kommer ikke yderligere enheder frem ved at sætte flueben i "Vis deaktiverede enheder".

Som jeg skriver, er skærmen sat til at være standardenhed under Afspilning.

Hvorfor skal jeg vælge standard optagelsesenhed?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. marts 2014 - 16:42 #5
Du skriver der kommer ikke yderligere enheder? Er der kun en hvor der står speakers? hvis ja så mangler du en WDM Driver!
På min PC. er det en Realtek uden den ingen HDMI Lyd.
Avatar billede kasperhauge Praktikant
10. marts 2014 - 17:11 #6
Jeg har følgende lydenheder:

Højtalere, Enheden High Definition Audio (Klar)
Hovedtelefoner, Enheden High Definition Audio (Ikke tilsluttet)
SyncMaster, Intel(R) lyd for skærm (Standardenhed)
Avatar billede kasperhauge Praktikant
10. marts 2014 - 17:15 #7
Men er ved at hente Realtek WDM driver, du hører nærmere...
Avatar billede kasperhauge Praktikant
10. marts 2014 - 17:56 #8
Forsøgte at installere driver fra Realteks hjemmeside, men har efterhånden fundet ud af Lenovo skall bruge drivere fra deres egen hjemmeside. Det lykkedes i hvert fald ikke. Men opdaterede lydkortdriver fra Lenovos hjemmside, og nu har jeg "kun" følgende 2 lydenheder, og stadig ingen lyd:

SyncMaster (standardenhed)
Højtaler/Hovedtelefoner
Avatar billede kasperhauge Praktikant
02. april 2014 - 18:02 #9
Lukker igen, fandt aldrig en løsning desværre :(