Avatar billede mshh Nybegynder
09. marts 2014 - 21:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Findes graphpaper stadigvæk?

Hejsa!

På en gammel PC havde vi et program kaldet Graphpaper, som fruen brugte (folkeskolelærer).

Findes det program stadigvæk - vi kan finde noget "online" halløj  men vi vil gerne have det installeret.

Det kan også være Excel kan det samme - ved bare ikke lige hvordan?

Behovet var især de forskellige typer papir som var i Graphpaper: Milimeterpapir, nodepapir, kvadratisk papir osv.
Avatar billede richardjensen Seniormester
09. marts 2014 - 22:02 #1
Avatar billede richardjensen Seniormester
09. marts 2014 - 22:06 #2
Avatar billede mshh Nybegynder
18. marts 2014 - 21:01 #3
Jeg har forsøgt at hente det du henviste til - men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg installerer det. LHA kan åbenbart åbnes med Winzip - men når jeg så får det gjort har jeg en stak filer som jeg ikke lige ved hvad jeg skal med?
Avatar billede richardjensen Seniormester
18. marts 2014 - 21:23 #4
I din 'stak' af filer er der nok en med efternavn/extension .exe,
prøv at venstreklikke på den.
Hvis det virker, kan du højreklikke for at oprette genvej,som sendes til skrivebordet.
Hvis det ikke virker så giv lyd igen.
Jeg har ikke selv prøvet at installere, men det skulle jeg måske prøve ! ?
Avatar billede mshh Nybegynder
19. marts 2014 - 06:04 #5
Der er nemlig ingen exe-filer. Der er en Grafpaper.rexx og 2 filer der hedder *.font en folder /IBM med en fil i og så 2 filer mere, hvor den ene er en readme og den anden er uden efternavn.

Jeg havde nemlig også håbet der var en exe-fil der skulle dobbeltklikkes på :-)
Avatar billede richardjensen Seniormester
19. marts 2014 - 17:01 #6
Beklager-jeg løb også hovedet imod, så jeg må forsøge at gøre noget godt,-prøv:  http://www.printfreegraphpaper.com/gp/e-i-110-a4.pdf
Det har jeg nu downloadet og prøvet med kvadreret 1/10 tomme ..
(det man bruger til printudlæg  'modulpapir') ... og det virker lige efter bogen (HURRA).
Der findes en del muligheder, prøv fx at google: 'print mm-papir'.
Avatar billede mshh Nybegynder
20. marts 2014 - 19:49 #7
Hvordan downloader du det til din PC? Det synes jeg ikke lige jeg kan finde?
Avatar billede richardjensen Seniormester
20. marts 2014 - 21:45 #8
Det er nok heller ikke rigtig at kalde det download,hvis man derved forstår,at et prg. installeres på egen computer.
Men prøv at google: printfreegraphpaper.com
Jeg forestiller mig,at vi benytter et program,som ligger installeret på en server,- tilgængelig og brugbar for 'værdigt trængende'.
Avatar billede richardjensen Seniormester
27. marts 2014 - 20:09 #9
Lykkes det  ?  (rapport )
Avatar billede mshh Nybegynder
27. marts 2014 - 20:50 #10
Nej det er ikke lige den løsning vi søgte. . .
Avatar billede mshh Nybegynder
31. juli 2014 - 13:51 #11
Lukket