Avatar billede cms001 Nybegynder
12. marts 2014 - 18:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Drop Downs og Memo

Hej,

Bruger Access 2010
Har en formular med Dropdown hvor man vælger et reference nummer.

I den tilhørende tabel høre referencen sammen med et MEMO felt.

Hvordan får man Dropdown "after update" til at vise den  tilhørende MEMO tekst i et tekst felt i formularen?

Skal for god ordens skyld sige at dropdown listen får sit indhold fra en forespørgsel ikke direte fra tabellen.
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2014 - 19:07 #1
Avatar billede cms001 Nybegynder
12. marts 2014 - 20:18 #2
Thanks Terry,

But i can not get the normal look up functions or queries to work with the MEMO field.
Avatar billede terry Ekspert
13. marts 2014 - 19:16 #3
Lets say you have a form which shows ALL records from your table.

Ref.Number and MemoField

When you choose a Ref.Number from the combo you filter the form to only show the chosen Ref.Number and MemoField. You can see how that works in the link I gave.

No need to use lookup functions.
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2014 - 09:05 #4
Reason why some functions don't work is because the large amount of data in a MEMO but if you have a from which shows memo fields already then you only need to filter the form to see the one you are interested in
Avatar billede cms001 Nybegynder
18. marts 2014 - 19:06 #5
Thanks Terry
Avatar billede terry Ekspert
18. marts 2014 - 19:22 #6
thanks too. Don't forget to accept my answer :-)
Avatar billede cms001 Nybegynder
18. marts 2014 - 21:10 #7
Should be accepted now
Avatar billede terry Ekspert
18. marts 2014 - 21:18 #8
No :-(

You rejected mine and accepted your own, but don't worry cant buy much with them :-)