Avatar billede stercus Nybegynder
14. marts 2014 - 04:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overskrift i Tekstboks

Jeg vil godt lave en pæn Tekstboks med en overskrift, som står i boksens kant. Så det vil se nogenlunde sådan ud:
----Overskrift----
|Indhold        |
|                |

Hvordan laver jeg sådan en tekstboks?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2014 - 08:54 #1
Er det en tekstboks i en Userform eller?
Avatar billede stercus Nybegynder
14. marts 2014 - 10:15 #2
Undskyld, men jeg forstår ikke det spørgsmål. Jeg vil godt have at det er i Word. For eksempel en tekstboks eller en tabel. Det kan godt være at der er andre muligheder for at lave det samme. Det er mere for at få et pænt layout end for at bruge en bestemt type tekstboks eller tabel. Det er dog vigtigt at kunne tabulere i boksen.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2014 - 10:21 #3
Jamen er det så ikke i en Tabel?
Avatar billede stercus Nybegynder
14. marts 2014 - 13:29 #4
Det kan godt være. Problemet er at jeg vil have stregen på begge sider af teksten, så rammen ligesom får en overskrift. Dog ikke sådan at teksten står over rammen eller i rammen, men ligesom vist:
----overskrift----

Jeg har bare ingen anelse om hvordan det laves. Har heller ikke kunnet søge mig frem til det, for jeg aner ikke hvad sådan noget kaldes.

Jeg ved godt at det er noget diffust forklaret, men håber virkelig at du kan hjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2014 - 14:06 #5
Må man spørge hvad det ønskede skal anvendes til?
Avatar billede stercus Nybegynder
14. marts 2014 - 14:20 #6
Ja, det må du gerne. Det er til at få et pænt layout.

Så jeg vil have en oversigt, der siger:
---gruppe 1---
| indhold  |

---gruppe 2---
|  indhold  |

Vil helt klart se bedre ud i word, hvis jeg vidste hvordan jeg skulle lave det. Hvis det er en tekstboks kan man ændre fyldet, så det bliver nemt at se hvilken gruppe der er hvor.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2014 - 14:45 #7
Opret en tekstboks
Sæt ramme omkring
Centrer overskriften
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2014 - 14:58 #8
Har opbygget et eksempel, som du kan få, hvis du sender en mail.
@-adresse under min profil
Avatar billede stercus Nybegynder
15. marts 2014 - 14:17 #9
Den mail du sendte er jo lige det jeg tænker på, men jeg vil meget gerne også vide hvordan man laver det. Det kunne jeg ikke finde ud af med din forklaring. Jeg har Word 2010 og har gjort følgende:
Indsæt - tekstboks - simpelt tekstfelt
Formater - figurtypografier - farvet kontur sort mørk 1
kan ikke finde frem til hvordan du laver en overskrift
Avatar billede supertekst Ekspert
15. marts 2014 - 14:56 #10
Overskriften er også en tekstboks uden ramme og gennemsigtig - og flyttet op.

Sender et billede på mail
Avatar billede supertekst Ekspert
17. marts 2014 - 09:05 #11
Efter aftale.