Avatar billede Weberen Nybegynder
14. marts 2014 - 19:17 Der er 6 kommentarer

Ny computer er dum efter 10 min

Hej folkens, jeg har købt mig en sony vaio computer med
16 ram
Intel I7 4500u
1 TB (Ikke SSD)
win 8.1

Mit problem er at efter CPU'en har være i turbo mode i ca 10 min falder cpu kraften til omkring 20 % og dette bliver den ved med i 10-20 min. jeg komme ikke over 50 grader i nogle af kernerne og harddisken er helle ikke i farezonen... har en ide om at det er en fejl med at når jeg når 45 grader ca stopper turbo mode... kan jeg manuelt forhøje dette punkt? eller andre ideer til hvorfor dette kan ske?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. marts 2014 - 14:19 #1
Hvor mange GHz har processoren?.
Avatar billede Weberen Nybegynder
15. marts 2014 - 19:13 #2
den har 1.8 og i turbo 3.0
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. marts 2014 - 20:36 #3
Det er altså ikke godt at for computeren og køre i turbo mode, når jeg køber en computer vil jeg altså være sikker på at som minimum er 2,5 GHz processor for at være sikker på at computeren ikke kommer til at køre for langsomt.

Kører du altid i turbo mode?.
Avatar billede Weberen Nybegynder
15. marts 2014 - 20:48 #4
Ja i de 10 min den nu kan holde? altså det virker bare underligt den ikke er varm men den slår fra? :/ eller stopper nærmest....
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. marts 2014 - 21:03 #5
Er der en bestemt grund til at du køre i turbo mode?.
Avatar billede Weberen Nybegynder
15. marts 2014 - 21:32 #6
Altså nej men den kommer jo selv over disse 1.8 og når jeg så spiller kan jeg jo ikke rigtigt styre hvor højt den kommer, men hvis den har været over disse 1.8 i 10 min lægger den sig på 0.58 og bliver der :/