Avatar billede jesperwillum Nybegynder
19. marts 2014 - 20:22 Der er 4 kommentarer

forskel mellem intel core i5 og i7 og forskellen mellem 2.4 GHz dual-core og 2.8 GHz dual-core

jeg har kigget meget på macbooks, jeg overvejer så at købe en, ved bare ikke om det er 2000 kroner mere værd i prisen at købe den udvidede pakke med intel core i7 og 2.8 GHz dual-core, den jeg overvejer at købe har intel core i5 og 2.4 GHz dual-core
Avatar billede holmmorten Novice
19. marts 2014 - 20:31 #1
Hej jesper

Er ikke ekspert - men hvis jeg var dig, ville jeg kaste et blik på den her side: http://www.intel.com/content/www/us/en/processor-comparison/compare-intel-processors.html?select=laptop

Her har du mulighed for at sammenligne de forskellige processorer. Jeg tror nemlig på, som du også selv er inde på, at det ikke altid er pengene værd at gå fra i5 til i7, når begge processorer kører dual. I min verden skal en i7 helst være quad :P

Men er som sagt ikke ekspert - så prøv at tjekke sammenlignerne :)

Hilsen Morten
Avatar billede buttwipe Juniormester
19. marts 2014 - 20:32 #2
Det er ikke nemt at vide, når du ikke skriver hvad computeren skal bruges til.

Office, browsing, fb, email og lign overbelaster hverken en Core i5 eller i7
Er det eksempelvis megen videoredigering i HD kan det godt betale sig at købe i7.

Altså jo højere belastning, jo dyrere hardware.
Avatar billede jesperwillum Nybegynder
19. marts 2014 - 20:37 #3
det er også til at lave en app
Avatar billede buttwipe Juniormester
19. marts 2014 - 20:41 #4
Ved nærmere undersøgelse lader det ikke til at der er den store forskel i ydelsen  på ei i5 4258U og en i7  4558U.
Slet ikke hvis prisforskellen er 2000,-