Avatar billede Simon_k Praktikant
26. marts 2014 - 08:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Speciel første side

Hej Alle.

Kan man lave en speciel første side i excel hvor celle række inddelingen fx er anderledes end i resten af arket?

Jeg kan ikke bare anvende flet pga. arkets opbygning.
26. marts 2014 - 09:10 #1
Det lyder ikke umiddelbart som noget, der er muligt. Men prøv at forklare lidt mere om, hvad det er, du ønsker.

Gerne med et eksempel.
Avatar billede Simon_k Praktikant
26. marts 2014 - 09:48 #2
Jamen mit egentlige problem er at jeg har en masse rækker som ikke vil autojusterer i højden, da jeg har flettet nogle kolonner! Jeg har prøvet diverse koder til makroer, men det er ikke noget jeg er så stærk og synes ofte de giver flere problemer end løsninger...

Så tænker jeg...

Det er kun pga. den første side at jeg har brug for at flette og hvis jeg så kunne lave denne anderledes ift. opdeling af kolonner ville det hele bare køre!
Avatar billede anedi Ekspert
26. marts 2014 - 11:51 #3
Hvad med formatpenslen, var det en mulighed?
26. marts 2014 - 13:29 #4
Det helt fundamentale i opbygningen af et regneark, er netop opdelingen i rækker og kolonner.  Det kan der ikke ændres ved.

Jeg vil foreslå at du flytter data til en særlig fane i stedet.
Avatar billede Simon_k Praktikant
27. marts 2014 - 07:18 #5
Ift. formatpensel er det såvidt jeg kender til den blot en funktion som kopier cellen funktioner, men jeg har jo ikke en celle som har den korrekte funktion... :-)

Det er desværre ikke en løsning med at flytte den til et andet ark, da det skal være opbygget ret simpelt samt udskrives jævnligt, hvilket vil gøre det ret bøvlet!
Avatar billede Simon_k Praktikant
13. maj 2014 - 08:40 #6
Hej Alle.

Det er ikke en mulighed at flytte alle data til et andet ark, da det skal bruges i et firma for det skal være forholdvist simpelt opbygget!

Da Jeg ikke rigtigt har kunne finde en løsning på problemet lukker jeg spørgsmålet igen!