Avatar billede kontakten Praktikant
26. marts 2014 - 15:56 Der er 11 kommentarer

Fotografi hjemmeside

Hej

Er der en der kan oplyse os en nem og enkel måde at oprette en hjemmeside hvor vi kan uploade private billeder.

Eventuelt om der findes et program der kan dette, lige til at installere på serveren?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2014 - 16:05 #1
http://sitemagic.org/Dansk.html
der er også et billedgalleri med - og det kræver ikke database (kan nøjes med xml-filer, som det selv styrer).
Avatar billede finb Ekspert
26. marts 2014 - 16:21 #2
Hvis alle må se med, instagram
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2014 - 16:28 #3
ellers kan man lave en lukket gruppe på picasaweb.google.com
Avatar billede kontakten Praktikant
26. marts 2014 - 16:58 #4
Hej claes57

Jeg tror at det som du oplyse, er det som jeg søger.

Det skal jo være en hjemmeside hvor vi alle i familien kan ligge billeder på til hinanden.

Men er det svært at installere?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2014 - 17:03 #5
hvis du vælger sitemagic, så er det rimeligt let at installere. Men for at sætte det op så I har en fuldt brugbar side med adgangskontrol osv, så kræver det php-kendskab.
Har I overvejet den helt lette - dropbox og så dele adgangskoden internt.
Avatar billede kontakten Praktikant
26. marts 2014 - 17:12 #6
Hej claes57

Det ville være dejligt hvis man kunne uploade et billede, evt. med en lille tekst. Men det skulle jo gerne være sådant, at hver især har sin egen adgangskode.

Er vi så ude i det mere besværlige?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2014 - 17:32 #7
Det liggere ikke i systemet fra start, så det skal findes/kode oveni.
Hvad med en lukket facebook-gruppe?
Avatar billede kontakten Praktikant
26. marts 2014 - 17:36 #8
Vi er lidt imod facebook, da dette giver fb rettighederne på vores billeder og det er der ingen der ønsker.

Men jeg må se om jeg kan finde ud af at installere programmet :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2014 - 17:53 #9
det skal bare hentes og pakkes ud på server - og så skal du via ftp sætte rettigheder på nogle mapper og en fil (der er en læs-mig tekst). Så kører det - i en enkelt fil angiver du så dit master-password, så du kan administrere det. Og det er installeret.
Avatar billede kontakten Praktikant
26. marts 2014 - 17:56 #10
Jeg prøver og tak :)
Avatar billede kontakten Praktikant
27. marts 2014 - 13:36 #11
Jeg har forsøgt at installere http://sitemagic.org/Dansk.html til vores server, uden held :( Hjælp?