Avatar billede nissen2630 Novice
26. marts 2014 - 19:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Joomla 2.5.19 manifest.xml fejl #404 Komponent ikke fundet

Jeg har følgende manifest fil til en ny component i joomal.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<extension type="component" version="2.5.0" method="upgrade">
    <name>rbarticlecontrol</name>
    <author>Jesper Nissen</author>
    <version>0.0.1</version>
    <description>RB user artiles control center</description>
    <files folder="components/com_rbarticlecontrol">
        <filename>rbcontrol.php</filename>
        <filename>index.html</filename>
    </files>
    <administration>
        <menu>User article control</menu>
        <files folder="administrator/components/com_rbarticlecontrol">
            <filename>rbcontrol.php</filename>
            <filename>index.html</filename>
        </files>
    </administration>

</extension>

Problemet er at alle filer ligger som de skal men får følgende fejl både i backend og i frontend : #404 Komponent ikke fundet

Nogen der har en ide hvorfor det ikke virker
Avatar billede nissen2630 Novice
26. marts 2014 - 19:22 #1
Kan lige tilføje at linket i menuen ser sådan ud :
http://localhost/administrator/index.php?option=com_rbarticlecontrol
27. marts 2014 - 12:18 #2
Måske har dette ikke noget med problemet at gøre, men jeg er vant til i manifest.xml filer at se en opstilling som følger.  Den bruger jeg i de extensions jeg selv programmerer, og den finder jeg også i Joomla's egne extensions:

<files folder="site">
        <filename>rbcontrol.php</filename>
        <filename>index.html</filename>
</files>
<administration>
        <files folder="admin">
                <filename>rbcontrol.php</filename>
                <filename>index.html</filename>
        </files>
</administration>

(Er du opmærksom på, at du står til at have 210 points ude, hvorimod du synes kun at have dette ene åbne spørgsmål med 30 points.  Det har jeg set før; det synes at være en slags bug, hvor Eksperten bliver ved med at tælle ekstra åbne points med.  Det er med til at skæmme dine spørgsmål; folk tror du har forsømt at følge spørgsmål op.  Du kunne eventuelt spørge coadmin om at rette det.)
Avatar billede nissen2630 Novice
27. marts 2014 - 13:26 #3
Jeg har prøvet med site og admin.. Det giver samme resultat.
Er kommet frem til at det har noget med 2.5.19 at gøre for det virker fint på en ver. 2.5.9... Det ser ud som om den vil have et view med i componenten.
Arbejder på sagen og skriver tilbage.

Det med mine point ude har været et problem siden eksperten blev lavet om til at vise dem.
Har kontaktet co-admin for at det skulle rettes...dog uden held.
Jeg må leve med at de står der.
28. marts 2014 - 09:35 #4
Det tog lidt tid.  Men du mindede mig om at installeere version 2.5.19.  Jeg kørte stadig på 2.5.9.  Det har jeg så gjort nu.  Jeg lavede så en lille component, kopi af en eksisterende, men kun de filer du har i din, og den installerede sig fint.  Så det skulle ikke have noget at gøre med, at du skal have en view.  Så prøvede jeg at ændre navnene på filerne og navnene i manifestfilen, og så fik jeg fejlmelding.  Jeg kan se, at din komponent hedder com_rbarticlecontrol.  I manifestfilen sætter du navn til rbarticlecontrol, og dine php filer hedder rbcontrol.php.  Jeg får som regel problemer, hvis ikke php filerne hedder det samme som 'efternavnet' på componentet, altså i dette tilfælde rbarticlecontrol.php, og jeg får også som regel problemer, hvis ikke navnet i manifest filen er det samme som navnet på componentet, altså com_rbarticlecontrol i stedet for rbarticlecontrol.  Da jeg rettede navnene ind således, så installerede den sig fint.  Om du kan bruge noget af det til at løse dit problem ved jeg ikke.
Avatar billede nissen2630 Novice
28. marts 2014 - 12:05 #5
Det var da naturligvis navnet der skulle rettes.. Nu virker det :-)
THX for hjælpen .......Smid et svar
28. marts 2014 - 12:23 #6
Det var godt.  Svar fra mig.