Avatar billede rips Nybegynder
29. marts 2014 - 06:53 Der er 7 kommentarer

Alle filer er blevet omdannet til exe filer

Hej..

Jeg har haft lånt min eksterne harddisk ud. Nu har jeg fået den tilbage og alle mine filer, billeder, film, musik, ALT er blevet til dubletter med .exe?

Jeg har en MAC og forstår ikke helt hvordan dette er sket.. Nogen, der har en ide til hvorfor det er sket og hvordan jeg ændre dette igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2014 - 07:50 #1
Den er vel tjekket for vira, så tilbage er kun at indlæse din backup fra da du lånte den ud.
Hvis alle exe-filer har samme dato, så kan du sortere og slette (hvis din backup er blevet væk).
29. marts 2014 - 10:02 #2
Nøøøøj - året rekord ?

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/rips Point ude: 4.210 ???
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. marts 2014 - 10:15 #3
For et par år siden udvekslede jeg jævnligt filer mellem arbejds-Mac og hjemme-PC (MacOSX og WinXP - meget er sket siden) via eksterne enheder.
Når Mac overførte filer til en FAT32 enhed, lagde den samtidig nogle små filer, som var usynlige for Mac, fordi filnavnene startede med .(punktum)
Eksempel: Firmalogo.eps .DSstore og .Firmalogo.eps var alle synlige for PC, og de to sidste kunne bare slettes. Irriterende, selv om de optog minimal diskplads.
Mit bud er, at "dubletterne" har ligget der hele tiden, blot usynlige for Mac. En PC har af ukendte årsager omdøbt dem, så de nu er synlige for Mac og Linux. De kan uden problemer slettes.
Venlig hilsen
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2014 - 10:19 #4
Men noget som
Xcopy *.* *.exe /s
Lad nu være med at køre den...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. marts 2014 - 17:29 #5
#3 usynlige. Hovsa!
Filerne er ikke usynlige for Mac, de er kun skjult for brugeren.
Avatar billede rips Nybegynder
30. marts 2014 - 08:02 #6
Smid som svar og du får point
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. marts 2014 - 09:07 #7
Jeg kan ikke huske hvordan man gør på en Mac, men det må være muligt at foretage en søgning på .exe filer eller på datoer og så slette i én arbejdsgang.
Venlig hilsen