Avatar billede kingjean Juniormester
29. marts 2014 - 17:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Concorde C5 nedbrud

Hej!

En ældre XP-maskine er død.
Heldigvis er der taget backup af C5WIN-mappen, som skulle indeholde det vigtigste.

Nu vil vi gerne have gang i programmet igen.

Ham jeg hjælper har kun en Concorde C5 version 1,8 på CD.
Den installeres nemt på en Win7 32 bit maskine.. og programmet starter fint op, men spørger om:
"Navn"
"Password"

Jeg har en seddel fra 2008 med:
Licensnavn
Serienummer
Kernemodulkoder
Applikationskoder

Jeg her ikke den store erfaring med C5, og ham jeg hjælper kan kun finde ud af at bruge programmet.

Håber en kan hjælpe.

På forhånd tak.
29. marts 2014 - 18:32 #1
Prøv med

"Navn" Supervisor

"Password" tryk enter

Mvh Jlalau
Avatar billede KHHP Juniormester
29. marts 2014 - 19:58 #2
Hej
Jeg har lavet et par overflytning af Concorde C4 og C5 mellem gammel og ny pc og ofte ligger der en genvej på skrivebordet der peger på en fil i C5WIN-mappen. Denne genvej skal du have med ud, såfremt der er taget backup af data på skrivebordet, og heri vil brugernavn og password stå.
De fleste har kun et brugernavn og intet password.
Normalt skal man heller ikke geninstallere hele programmet, men blot flytte mappen ind på det rigtige sted og have genvejen fra skrivebordet.

Ved dog ikke hvor smart det er at køre en C5 v1.8 på en Windows 7, med mindre den køres i Windows XP Mode.
Avatar billede kingjean Juniormester
29. marts 2014 - 22:17 #3
Fantastisk!
Genvejen gjorde hele forskellen...  :)

Ufatteligt at man har lavet programmer, hvor den oprindelige genvej gør så stor en forskel...

Programmet kører fint indtil videre... og har ikke indstillet til XP-mode.

Mange, mange tak!
Smid svar, hvis du ønsker point... :)

Rigtig god weekend!

Mvh Jean.
Avatar billede KHHP Juniormester
30. marts 2014 - 12:51 #4
Svar kommer her.

Dog vil jeg anbefale at køre det i XP Mode, da Windows 7 ikke arbejder super godt sammen med de helt gamle DOS-programmer.
Avatar billede kingjean Juniormester
30. marts 2014 - 13:30 #5
Okay, tak for rådet.
Jeg vil køre det i XP mode.