Avatar billede Simon_k Praktikant
31. marts 2014 - 09:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af billeder i signatur

Hej Alle.

Jeg er ved at forsøge at opsætte vores signaturer på arbejdet, da vi gerne vil have en ny opsætning.

Vi vil gerne have noget tekst med billeder omkring, som vist i nedenstående:

Billede                  Billede
                        Billede
Tekst                    Billede

Mit problem er at det billede som skal være til højre ikke kan indsættes til at bryde tekstlinjen, så alt skrift hopper...

Jeg har prøvet at lave alt til et billede, men der opstår så et helt andet problem... Når man har et billede som står skarp bliver det sløret efter afsendelse!

Så det var egentligt to spørgsmål... :-)

Nogen der ved hvordan man kan sætte et billede ind som man kan "ombryde" ligesom i word?

Nogen der ved hvordan man undgår at billeder bliver sløret efter afsendelse?

Håber I kan hjælpe!

Mvh Simon
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2014 - 10:36 #1
ved ikke lige med outlook, men i thunderbird kan du bruge html-koder til at designe signaturen. En lille tabel-opbygning er nok lettest.
Avatar billede Simon_k Praktikant
31. marts 2014 - 10:41 #2
Puha... Så teknisk er jeg nok ikke!
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2014 - 11:16 #3
normalt kan det også klares i RTF-formatet - det kan du skrive i/gemme som fra word (husk: gem som, og vælg RTF filformatet) og wordpad.
Så laver du hele signaturen, gemmer den, og i outlook indsætter du link til fil som signatur.
Avatar billede Simon_k Praktikant
31. marts 2014 - 13:25 #4
Hmm... Jeg prøver pt, men kan ikke finde noget sted hvor jeg kan linke en hel signatur? Kan kun lave links på billeder osdv?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2014 - 14:42 #5
når du har rtf-filen, så navngiv den fx mvh.rtf - og kopier den jf http://www.mail-signatures.com/articles/outlook-email-signature-location-and-backup/ til den rette mappe. Så kan outlook se filen, og skulle kunne bruge den. Åbner du den i outlook, så danner outlook en kopi i html og txt formater.
Avatar billede Simon_k Praktikant
09. april 2014 - 14:27 #6
Jeg fandt ud af at sætte det ind i word kopierer det direkte over i signaturen og efter virkede det!

Nu har jeg bare det problem at billederne springer efter besvarelse fra enkelte kontaktpersoner.

Men du skal have tak for hjælpen!

Vil du smide et svar, så får du lige point for hjælpen!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2014 - 14:41 #7
der er nogle personer, der ikke får vist billeder (sikerhedsindstillinger) og så kommer de ikke med rundt.

Bare luk selv.
Avatar billede Simon_k Praktikant
13. maj 2014 - 10:25 #8
OK