Avatar billede MRPMRP Nybegynder
31. marts 2014 - 13:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Listeopslag

Hej,

Jeg sidder med et excel-ark, hvor jeg på en af fanerne skal vælge henholdsvis testfase og testområde ved hjælp af to separate listeopslag.

På en anden fane skal jeg lave listeopslag igen, men vil kun have de mulige kombinationer, som jeg har angivet i den første fane.

Eksempel:

Ud for testfase er det muligt at slå værdierne "a", "b", "c" og "d" op.

Ud for testområde er det muligt at slå værdierne 1, 2, 3 og 4 op.

Jeg har på fane 1 valgt følgende:

Testfase - Testomåde
----------------------------
a - 1
a - 2
a - 3
b - 1
b - 2
c - 4

Det jeg ønsker er, at når jeg laver listeopslag på fane 2, hvis jeg under testfase vælger "a", da vil der under testområde kun være muligt at vælge 1, 2 og 3. Hvis jeg vælger "b" skal det kun være muligt at vælge 1 og 2, mens jeg for "c" kun skal kunne vælge 4. For "d" skal der selvfølgelig ikke være nogen valgmuligheder.

Håber mit spørgsmål er til at forstå, og at nogen kan hjælpe mig med det.
Avatar billede store-morten Ekspert
31. marts 2014 - 21:33 #1
Noget i denne stil:
http://gupl.dk/709107/

Er --> "a", "b", "c" og "d" eksempler?

c, C, r, og R kan ikke bruges i overstående forslag.

c er sprunget over ;-)

Så ud for testfase er det muligt at slå værdierne "a", "b", "d" og "e" op.
Avatar billede MRPMRP Nybegynder
02. april 2014 - 13:43 #2
Hmm, ikke helt. Jeg var måske ikke helt præcis i min formulering. På følgende link  ligger Excel-ark, hvor det ser ud i stil med hvad jeg skal bruge: http://gupl.dk/709180/

Listeopslag i både ark 1 og ark 2 refererer på nuværende tidspunkt til ark 3. Men jeg vil gerne, at hvis jeg på ark 1 vælger

Testfase - Testomåde
a - 1
a - 2
a - 3
b - 1
b - 2
c - 4

Så er det kun de muligheder jeg har på ark 2. Hvis jeg altså "åbner" testfase-listen på ark 2, da har jeg kun mulighed for at vælge a, b og c. Og hvis jeg vælger eksempelvis "b" som testfase, da har jeg kun mulighed for at vælge 1 og 2 som testområde.

Håber det er til at forstå, og at der sidder nogen der er klar til at hjælpe :-)