Avatar billede valmo Nybegynder
01. april 2014 - 17:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Concorde 4 fejl ved bogføring

Hej

Vi har kørt med en gammel Native Concorde 4 /v4.80.4 det har kørt på en Windows NT40 server hvor filerne til Concorde har ligget, klienterne har kørt på Windows XP. Alt har kørt fint, der er lavet en genvej til Concorde der starter f:\concorde\multi.exe

I forbindelse med en opdatering af systemet. Er serven udskiftet med til en PC med Windows 7 pro 64 bit, fungere som server.

Eller jeg har mulighed for at sætte en pc op med Vista 32 bit, som server. Hvor jeg har lagt Concorde ind på et Shared drev.

Arbejdsstationerne er opdateret til Windows 7 pro 32 bit og der er lavet en genvej til Concorde der starter f:\concorde\multi.exe (dette har virket på XP klienterne op mod nt40 serveren). Men når man forsøger at bogføre fra kassekladden, fremkommer følgende fejl

intern fejl.........: Program=1 Menu=1 Valg=5 Sted=0D77:0F39

Fejl type...........: 0=Kørselsfejl

Fejl-nr...............: 203 = Ikke mere plads til heap

Hvis jeg starter Concorde op på klienterne med multie.exe ser det ud til at det er muligt at bogføre uden der kommer fejl.

Er der nogen der ved hvad der er forskellen på de to filer multi.exe og multie.exe ?

Mvh Valmo
Avatar billede mariaf Juniormester
01. april 2014 - 18:27 #1
Concorde 4 er et 32 bit program, og det kan ikke køre på en 64 bit maskine, så du er nødt til at holde dig til 32 bit hele vejen igennem. Det lille "e" i exefilen betyder extended, og giver mulighed for at køre 32 bit i stedet for 16 bit.

Du er nok nødt til at se i øjnene at du kører på lånt tid, og så planlægge et skift til et nyt program i stedet for at det hele pludselig ramler for dig. Husk at C5 lukker i 2018, så du skal en anden vej. Vælg med fornuften og efter dit behov, så går det ikke helt galt.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2014 - 21:39 #2
Måske du kan bruge program son DOSBox til holde C4 i live.
www.dosbbox.com
Avatar billede valmo Nybegynder
02. april 2014 - 07:53 #3
Hej mariaf

Tak for svaret, så jeg kan benytte multie.exe, det giver så ingen problemer med de gamle data der er gemt da der blev kørt med multi.exe.

Valmo