Avatar billede tiger_dk Mester
10. april 2014 - 19:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

2 grafikkort på ét bundkort !

Hej

Jeg har lige købt et nyt grafikkort til min pc. Men så er jeg kommet i tanke om en ting, kan mon det kort der sidder i lige nu (jeg har ikke fået det nye endnu) mon arbejde sammen med det nye kort.

Specifikationerne til min pc er således:

Intel Core i5-2500 CPU @ 3.30 Ghz, 16 Gb RAM, 2048MB ATI AMD Radeon HD 6900 Series (MSI)

Motherboard: MSI P67A-C43 - http://www.msi.com/product/mb/P67AC43.html

Det er det AMD Radeon HD 6900 Series 2GB, jeg kunne tænke mig at høre om det kunne arbejde sammen med det her ASUS GTX780-DC2OC-3GD5 (3 GB)
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/asus-gtx780-dc2oc-3gd5-3-gb-id-7446099.aspx?q=asus+gtx+780

Jeg mener nemlig helt sikker, at når jeg ser på specifikationerne til bundkortet, så er den mulighed til rådighed ! Men så er det om det så kan føres ud i livet, det er så lige det !

Jeg er nemlig lidt nervøs for, om begge grafikkort skal være ens for, at denne mulighed ville kunne flaske sig !

Jeg synes lige jeg ville spørge, så jeg ikke skulle pille kortet ud, hvor jeg så senere hen finder ud af, at kunne man altså godt!

På forhånd tak !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede tiger_dk Mester
10. april 2014 - 19:21 #1
Spec til AMD Radeon™ HD 6950 Graphics (som det helt præsis hedder)

http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/6000/6950#
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2014 - 19:33 #2
Ved ikke om de kan arbejde sammen, men er du sikker på din strømforsyning kan klare den ekstra belastning, hvis du prøver det?
Avatar billede tiger_dk Mester
10. april 2014 - 19:37 #3
PSU'en der sidder i er en CoolerMaster GX750
Avatar billede tiger_dk Mester
10. april 2014 - 19:38 #4
Avatar billede tiger_dk Mester
10. april 2014 - 19:44 #5
Når man ser de folk inde fra børsen eller andre steder fra, hvor de sidder med 3 skærme nogen 4, hvordan er det koblet sammen !
Avatar billede Jensen DK Novice
10. april 2014 - 19:53 #6
De har hver sin driver det kommer aldrig til at køre, det skal være 2 ens kort.
Det ene er AMD det andet er geforce kan ikke sammen.
Avatar billede tiger_dk Mester
10. april 2014 - 20:00 #7
jamen så er den ikke længere... det lader jeg da bare være med. Jeg synes nemlig lige jeg ville lufte muligheden, da det jo have være tåbeligt at tage kortet ud, også senere hen have fundet ud af, at det godt kunne have lade sig gøre alligevel ! Men nu er den mulighed definitivt aflivet ! Tak for svaret !

Læg et svar !
Avatar billede Jensen DK Novice
11. april 2014 - 06:15 #8
Du kan da bare prøve, og se hvad der sker, det kan da altid laves om.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. april 2014 - 08:51 #9
jeg tror jeg vil lade være, det ville sku være træls hvis det ikke ville virke og et eller andet går gik galt.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. april 2014 - 09:29 #10
Det værste er at komputeren ikke starter op, og så skal man forfra.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. april 2014 - 09:32 #11
De bruger ikke samme sokkel så der skal være 2 forskellige til grafikkort.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. april 2014 - 14:50 #12
Fik blandet AGP ind i sokkelen glem #11