Avatar billede lassesvend Nybegynder
15. april 2014 - 13:26 Der er 1 løsning

Finde formler hvor mine variabler indgår!?

Hej Eksperter.
Jeg har længe eftersøgt en ressource, være det sig et program eller en hjemmeside, der kan følgende:
Jeg søger efter noget der kan finde formler der beskriver sammenhængen mellem de variabler jeg har.
Et eksempel kunne være at jeg gerne vil finde kraften der virker på et areal ud fra trykket, men jeg ved måske ikke lige hvordan formlen ser ud. Så ved at fortælle programmet at jeg har disse variabler, skulle den forslå mig F=p*A, og andre formler hvor variablerne indgår.
Et andet eksempel er hvor jeg måske bare ved at jeg vil finde omkredsen af en cirkel, og så foreslår den forskellige formler for a finde den.
Eller at jeg måske vil finde middelhastigheden af væske igennem et rør, hvor jeg har tryk, diameter, hvor den så skulle forslå mig formler der indeholder de variabler.
Og jeg tænker på formler indenfor matematik, termodynamik, flowdynamik, styrkelære, statistik, osv.
Jeg tænker noget i stil med WolframAlpha..

Er det noget i ved om der findes derude på det store internet? :)
(Hvis det er uforståeligt skrevet, så skriv endelig så jeg kan uddybe)

På forhånd tak
Mvh David
Avatar billede lassesvend Nybegynder
29. juli 2014 - 07:47 #1
Lukker