Avatar billede bjk87 Novice
28. april 2014 - 11:00 Der er 6 kommentarer

Teamviewer

Hej

Nogen som ved, om det er muligt at installere f.eks. et ny OS via Teamviewer? Eller skal man være fysisk ved PC'en der skal have installeret nyt OS?

Evt. andre forslag?

På forhånd tak.
Avatar billede martens Guru
28. april 2014 - 11:34 #1
Jeg tror ikke man kan installere et nyt OS via Teamviewer ..

Andre gode bud. RIS-server / WDS-server, hvilket kører ret godt...

https://www.youtube.com/watch?v=RZ_39i85YN8

mvh martens
Avatar billede martens Guru
28. april 2014 - 11:39 #2
28. april 2014 - 13:52 #3
Nej, det er ikke muligt via TeamViewer. Du kan lave netværksinstallationer via PXE Boot - http://en.wikipedia.org/wiki/Preboot_Execution_Environment

Det kræver dog at netværkskortet understøtter PXE og at boot maskinen er sat til at boote i PXE "mode" (kan ændre tilbage efter installationen).

Jeg mener at man kan opnå det samme med Intel vPro Technology, dog er der ikke specielt meget consumer hardware der har vPro.
Avatar billede bjk87 Novice
29. april 2014 - 12:25 #4
Tak for jeres svar.

Jeg vil prøve nogle af disse værktøjer.
Avatar billede bjk87 Novice
08. maj 2014 - 08:54 #5
martens vil du skrive et svar, da jeg tror det bliver noget i din retning jeg afprøver. Tak for alle svar.
Avatar billede bjk87 Novice
13. maj 2014 - 15:43 #6
Jeg tænker at jeg lige vil bruge samme indlæg til et lign. spørgsmål.

Kender i til et godt gratis program/metode til at kunne rulle software mv. ud på netværks PC'er, sådan at jeg ikke skal til at installere hver enkelt program osv. på den enkelte pc.