Avatar billede B-Yourself Nybegynder
29. april 2014 - 02:15 Der er 2 kommentarer

kHz til kbps

Jeg er blevet den lykkelige ejer af den nye Klipsch Stadium (Music Streamer), jeg har mange sange i Itunes, problemet er bare at mit nye musik monster ikke lyder optimalt med små mp3 filer, en del af musikken har jeg overført fra mine egne cd`er.
Nu kommer så mit spørgsmål, Klipsch anbefaler at man bruger filer der hedder 192-256 kbps, og mine filer i Itunes hedder kHz, hvor højt skal jeg op i kHz for at få en fil i 192 kbps og i 256 kbps ?
Da jeg vil gen kopiere mine egne cd`ere i højere kHz, for at få det fulde udbytte af mit nye anlæg.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. april 2014 - 07:14 #1
Mener du ?
1KHz stiger & Falder 1000 gange i sek.
1 Kbits Skifter mellem "0 & 1" 1024 gange i sek.
Avatar billede B-Yourself Nybegynder
29. april 2014 - 19:52 #2
Okay tak jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan sådan noget virker, troede bare det var lidt det samme kbps og khz.