Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2014 - 10:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google Nexus 5 - kan man få batteriet skiftet?

Jeg overvejer at købe en LG/Google Nexus 5, men den eneste ulempe, som næsten er en dealbreaker for mig, er at batteriet er fast og ikke kan udskiftes af brugeren.

Jeg har haft et par telefoner, deriblandt min nuværende, hvor batteriet er blevet meget skidt efter et par år, og ikke engang kan holde strøm en dag. Med f.eks. en Samsung kan jeg bare købe et nyt batteri for 3-400 kr og selv skifte ud, men det kan man ikke i en Nexus.

Hvad gør man så? Er den bare til at smide ud, eller er der et sted man kan sende den hen og få det udskiftet til menneskepenge, så det ikke bedre kan betale sig at købe nyt?
Avatar billede chalde Seniormester
02. maj 2014 - 11:13 #1
Tag et kig her: http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+5+Teardown/19016

Det ser ikke ud til at være umuligt at gøre selv.
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2014 - 11:26 #2
Njah, ikke umuligt, men kræver værktøj, at bryde en lim som skal erstattes - og jeg kan stadig ikke finde et sted, man kan købe et erstatningsbatteri.

Jeg er mere interesseret i, om man kan sende den ind til Google eller den forhandler man evt. køber den af, og få det skiftet, og om det i så fald er til at betale.

Men tak for input. Kunne være jeg skulle prøve at skrive til en forhandler.
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2014 - 12:10 #3
Nå, jeg ringede til Komplett, og de sagde, at der kun er ét firma der gør det autoriseret i Danmark: Telecare, http://www.telecare.dk

Det virker sådan lidt B2B-orienteret, og det er heller ikke særlig fedt, at der kun er ét sted i landet (og så i Esbjerg), man kan indlevere det. Det virker simpelthen lallende tåbeligt på mig, at man under de vilkår laver en telefon, der forhindrer brugeren i selv at skifte den bestanddel, man ved bliver værre med tiden.

Smid svar, hvis du vil have lidt for dit input, chalde.
Avatar billede conz Juniormester
05. maj 2014 - 17:44 #4
#3
Autoriaeret, ja. Men ellers så kan enhver mobilbiks sikkert gøre det for en lille sjat.

Og ellers er det ikke så svært igen at gøre selv. Man kan få replacement battery kits til Nexus 5 for omkring 50 dollars, også medfølger alt hvad du skal bruge, og der er et hav af vejledninger på nettet.
Avatar billede Slater Ekspert
05. maj 2014 - 19:53 #5
#4: Har du et link til et sted, man kan købe et erstatningsbatteri?
Avatar billede Slater Ekspert
02. juli 2014 - 08:28 #6
Der er gået et stykke tid, så jeg lukker her. Hvis nogen føler sig snydt eller har et svar på det sidste, så råb gerne op.
Avatar billede conz Juniormester
22. juli 2014 - 21:39 #7
Hov, jeg beklager meget, men jeg havde fuldstændig glemt denne tråd. Faldt lige tilfældigt over den.

Ebay har et hav af salg af batteriet. Det er et BL-T9 for nemmere søgning. Her er et link, som ser fint ud:

http://www.ebay.com/itm/New-Original-LG-Battery-BL-T9-2300-mAh-for-LG-Google-Nexus-5-D820-D821-/121371259587?pt=US_Cell_Phone_PDA_Batteries&hash=item1c424a72c3

Igen, beklager det (meget!) sene svar.
Avatar billede conz Juniormester
22. juli 2014 - 21:42 #8
I det link, er der fri forsendelse, så man betaler kun omkring de 100 kr (17$), og man får et stykke værktøj med, som man kan bruge til at få bagklappen af.

Der er desuden en fin guide her:
http://www.androidpit.com/how-to-manually-replace-nexus-5-battery

Hvis man vil have en video, så er der en her:
https://www.youtube.com/watch?v=VSGNUrpwIno