Avatar billede runforcover Nybegynder
15. maj 2014 - 08:59 Der er 4 kommentarer

Hjælp til gaming pc

Hej,
Jeg har lovet at hjælpe min 13-årige svoger med at bygge en stationær gaming computer. Men det er længe soden jeg har lavet sådan en og håber at I kan hjælpe mig til den perfekte konfiguration. Vores budget er ca. 8.000 alt inkl også en stor, god monitor.

Min umiddelbare holdning er at man skal holde sig fra det helt nye hardware dele, da man ofte betaler meget for at ha det nyeste nye, hvor modellen før stadig er virkelig god, men meget billigere - enig?
Jeg synes det vigtigste er han får et setup som han løbende kan udbygge og forbedre.

Han har sendt mig nedenstående som en drømmemaskine, men som ALT inkl er over 12.000,-

Intel I7-4770K 4x3.5GHz overclocked cpu med
Bloodfreezr vandkøling
Asus GTX 770 DirectCU II 2GD5 overclocked grafikkort
2x4GB Ripjaws 2133MHz RAM
120GB Samsung 840 EVO SSD systemdisk
1TB Seagate Barracuda lagerdisk
Asus PCE-N15 Wifi
MSI Z87-G47 Gaming bundkort
Asus DVD drev
Blåt LED i kabinet.
Zalman Z11 kabinet.
Incl. Twinfrozr IV/DIRECT CU II køling af grafikkort, Soundblaster lydkort, 4 blæsere og en FSP 600-50ARN strømforsyning.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2014 - 09:49 #1
vil ellers ikke blande mig men se på vandkølingssæt til grafikkort

http://www.tweak.dk/news/9373/kontakt.php

eller her

http://www.afterdawn.dk/nyheder/nyhed.cfm/2013/11/27/monter_et_cpu-vandkolingssystem_pa_et_grafikkort_med_nzxt_kraken_g10

har selv stor glæde af vandkøling på min cpu
der er nu kommet sæt der kan det hele som du læser

dit valg

m.v.h
Avatar billede runforcover Nybegynder
15. maj 2014 - 10:45 #2
tak, kan du forklare lidt mere, hvad ville det koste at sætte på?
Avatar billede Pepse Nybegynder
15. maj 2014 - 11:59 #3
Kan jeg forstå det rigtigt du vil have hjælp til at få en perfekt pc'en til at koste de 8.000 istedet for de 12.000?

Det opsæt han har sat sammen er dyrer end noget der er lige så godt, fordi at det kan overclockes.

Så det skal man lige overveje om det overhovede er noget man vil bruge. Ellers kan der snilt spares 500-1000 kr på bare det.
Kik efter motherbords der hedder H87 istedet for z87.

Derefter vil jeg kikke på en lidt langsommere cpu.. hvis det kun er til gamming så tage en I5 processor. Jeg købte selv en i5 4670k da der for man mest for pengene.

Det er Grafikkortet der giver den støreste forskel.

Man kan også undvære lydkort, da der er lydkort i bundkortet.

Vandkøling er igen til overclockeren.. Man kan få nogle der er mere lydsvage.. men det koster også mere.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2014 - 16:09 #4
har ikke været hjemme hele dagen

før i tiden samlede jeg selv mine computere men da min lokale pc forretning ville samle hele skidtet for 600,- var det slut med det

de har jo så problemerne og samtidig ekspertisen

denne her forretning har jeg fået samlet hos i flere år

http://service.computerplanet.dk/¨

ring dem op

m.v.h