Avatar billede rexys Nybegynder
21. maj 2014 - 11:30 Der er 2 kommentarer

Tilføje tekst fra email til hjemmeside

Hej, har brug for at overføre en tekst (en temperatur) til en hjemmeside, som opdateres en gang i timen.

Planen er der bliver sendt en mail med temperaturen til hjemmesiden en gang i timen, som så ændre et temperatur felt til værdien af mailen på hjemmesiden. Eksempel på indhold i mailen kunne "19.4"

Er dette muligt?

Hilsen Jan
Avatar billede Slater Ekspert
21. maj 2014 - 11:49 #1
Muligt, ja.

PHP har indbyggede IMAP-funktioner (hvis den extension er slået til), så du kan tjekke en hvilken som helst e-mail konto med imap/pop3 mulighed. Så skal du bare sætte et cronjob eller lignende op til at tjekke den regelmæssigt, finde relevante mails (så spam ikke bliver talt med) og læse temperaturen fra dem. Teknisk set ikke så kompliceret, men kræver alligevel mere kode end du nok lige får serveret her.
Avatar billede repox Seniormester
21. maj 2014 - 14:19 #2
Du kan anvende http://context.io til at lave automatisering og let tilgang til en mail og så parse indholdet via deres webservice.