Avatar billede jshforever Nybegynder
26. maj 2014 - 13:54 Der er 6 kommentarer

Skal have en ny PC...

og jeg ved ikke hvad der er bedst at bruge da det er første gang jeg skal have en desktop, har skræm mus headset keyboard.

så det er kun selve PC'en jeg vil have hjælp til

Min max pris ligger på 6000 kr. alt derover har jeg ikke råd til ;).

skal bruges til gaming og alm. arbejde/browsing.

Tak på forhånd, det forslag jeg vælger får de 200 point!
Avatar billede Slater Ekspert
26. maj 2014 - 14:17 #1
Hvilken slags gaming snakker vi om? Altså, forventer du at få nyeste og fremtidige spil i højeste opløsning og 60+ fps, eller er du tilfreds med mellem indstillinger og ikke de bedste fremtidsudsigter?
Avatar billede jshforever Nybegynder
26. maj 2014 - 14:29 #2
Lige pt. spiller kun league+CS:GO men det er fordi jeg ikke har haft muligheden for at spille noget der kræver mere ;) så derfor vil jeg gerne have max performence for pengende :) så længde det ikke gør over de 6k
Avatar billede Slater Ekspert
26. maj 2014 - 14:54 #3
Til gaming er grafikkortet det vigtigste, og for under 6000 (jeg går ud fra, det betyder inkl. Windows?) er det svært at få noget rigtig godt.

Som jeg har sagt før, det sidste par dage, vil jeg sige et GTX 760 eller R9 280X er minimum, hvis du vil have en god gamermaskine, der kan holde lidt tid.
Netop sådan et kan du få her: https://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=130139 - men så skal du gå lidt på kompromis med CPU'en, som "kun" er en i3. Bevares, det er stadig en ganske udmærket CPU, og du kommer ikke til at mangle noget.

Alternativt kan du få sådan en fætter: http://www.mm-vision.dk/vision-family-edge-ssd-computer
- Den har SSD, hvilket er skidelækkert, og en rimelig god CPU. Til gengæld er grafikkortet lidt svagere, kun et 750 Ti.

Altså, til ren gaming er den første nok at foretrække, til alt andet er nummer to.

Men hvis du på nogen måde kan vriste dig op på 6700 kr, så er denne det bedste af begge: http://www.mm-vision.dk/vision-game-bedste-computer-til-spil

God CPU, GTX 760 grafikkort og SSD. Det er en rigtig god maskine til pengene, og kan holde nogle år.
Avatar billede jshforever Nybegynder
26. maj 2014 - 15:17 #4
Har hørt at det er noget billgere at bygge PC'en selv? har en ven som godt kan finde ud af at samle det :)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2014 - 15:50 #5
Eller vælg denne http://topdata.dk/product.asp?product=9290 husk lige windows og måske opgradere cpu'en med i5 4670k hvis du kan overclocke.
Avatar billede Slater Ekspert
27. maj 2014 - 09:03 #6
Det er faktisk ikke ret meget billigere at samle selv, men jo, du kan da spare en smule.

Du kan f.eks. få en GTX 760 GPU, i5 4690 CPU (inkl køler), 8 GB RAM en 600 watt PSU, et billigt kabinet og motherboard for 5500 kr (billigste priser på edbpriser.dk). Så skal der Windows oven i, det er mindst 700 kr, og så er vi igen lige over de 6000.