Avatar billede sybrom Nybegynder
27. maj 2014 - 21:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med virus, malware eller lignende

For nyligt traf jeg en dårlig beslutning, da jeg valgte at downloade en bittorrent fil. Dette førte nemlig til, at diverse uønskede programmer blev installeret på min pc. Under kontrolpanel --> Programmer --> Fjern et program kunne jeg finde nogle af disse programmer og afinstallere dem igen. Men min pc er desværre stadigvæk ramt af en eller anden form for virus, malware eller lignende. Dette kan jeg konstatere, når jeg søger på internettet. Ved søgninger på google dukker der f.eks. reklamer op, og jævnligt oplever jeg pop ups og nye sider, som åbner op. Jeg oplever problemerne, uanset om jeg bruger Mozilla Firefox, Google Chrome eller Internet Explorer.

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg finder frem til, hvad min pc er ramt af, og hvordan snavset kan fjernes fra den? Jeg har foretaget virusscanning med AVG AntiVirus Free Edition, men programmet finder ikke frem til virus på min pc. Jeg skal således have fat i andre værktøjer, der kan lokalisere problemet/problemerne.

Informationer om min pc/styresystem osv.:
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Intel Core i3 CPU M 330 @ 2,13 GHZ, 4.0 GB Ram, ATI Mobility Radeon HD 5145.

Med venlig hilsen
Sybrom.
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. maj 2014 - 22:07 #1
overvej at lukke en del af dine gamle tråde ved at bede om svar der hvor der har været en løsning, der hvor der ingen løsning har været lukker du selv med en sigende begrundelse.

derefter prøv malwarebyts den kan fange en del samt brug ccleaner derefter

når dette er gjort kan du vende tilbage hvis der stadig er opgaver med din computer
Avatar billede richardjensen Seniormester
27. maj 2014 - 22:50 #2
Der er mange muligheder (og meninger ! ), - prøv i søgefeltet her på eksp. eller Google 'bedste antivirusprgram'. Jeg har med tilfredshed brugt fx Ccleaner, Adwcleaner,Comodo, Malwarebytes , men jeg føler mig ikke kompetent til at udpege en vinder.
28. maj 2014 - 06:48 #3
Point ude: 1.035 ???

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2014 - 17:25 #4
#1 og #2 Er en samling af programmer jeg også har god erfaring med i daglig brug.
Skulle jeg tilføje en ekstra Malwarescanner ville det blive HitmanPro.
Avatar billede sybrom Nybegynder
02. juni 2014 - 21:33 #5
sadolin1978 og karise_larry, jeg er helt med på, at jeg skal have gjort noget ved de flere år gamle tråde, jeg aldrig har fået lukket og foretaget pointtildeling som en del af lukningen af trådene. Jeg frygter dog, at jeg i flere tilfælde ikke kan huske, hvilke input der medvirkede til løsningen af de pågældende problemer. Derfor kan jeg ende ud med at måtte tildele point til den, som først gav mig et svar i flere af tråde i mangel på en bedre løsning.

Jeg har forsøgt mig med sadolin1978's løsningsforslag i denne tråd om problemer med virus, malware eller lignende, og det ser faktisk ud til at have virket :-) Jeg kørte Malwarebytes først, som fandt ret mange inficerede filer. Herefter opdaterede jeg CCleaner, som jeg allerede havde liggende på min pc, og kørte en scanning i programmet.

Alle pop ups ser nu ud til at være væk, men jeg har dog oplevet problemer med mit trådløse netværk et par gange på det seneste. Jeg ved ikke, om dette problem er relateret til problemet med Malware. Måske vil det kunne afklares, hvis jeg kan sende en logfil herind? Når jeg ville generere en logfil i Malwarebytes, efter jeg har foretaget en scanning, modtog jeg imidlertid en fejlmeddelelse og programmet lukkede ned. Hvis jeg skal kopiere en logfil herind, skal det derfor nok være fra et andet program. Jeg synes at kunne huske, at der er et program kaldet Hijack This, som jeg kan bruge til opgaven, men nævn endelig for mig, hvis der er et andet program, som er bedre egnet til opgaven.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede sybrom Nybegynder
03. juni 2014 - 13:29 #6
Jeg vil lige tilføje til mit indlæg fra i går, at problemet med internettet er med min trådløse internetforbindelse. I de tilfælde, hvor jeg er stødt på problemet i løbet af de seneste dage, har jeg brugt nettet uden problemer i en længere periode (over en time), hvorefter forbindelsen pludselig ryger, og jeg umiddelbart ikke kan logge på igen.

I går aftes oplevede jeg, at jeg kunne køre "netværksproblemerservicen", og at det medførte, at jeg efterfølgende på ny kunne logge på nettet. Det kunne imidlertid være rart, hvis problemet med det trådløse internet ikke opstod regelmæssigt, som det er tilfældet for tiden. Det skal i øvrigt bemærkes, at problemet tilsyneladende kun omfatter min pc. Den anden dag havde jeg nemlig, efter problemet opstod, held med at vælge internetdeling på min iPhone 5 og herefter lade pc'en anvende telefonens trådløse internetforbindelse. Det fungerede faktisk ganske fint, men jeg vil nødigt skulle anvende denne omvej, hver gang jeg skal på nettet på min pc...

Mvh. Sybrom.
03. juni 2014 - 14:04 #7
Psssst: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/sybrom -du kan (bør) selv lægge [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget svar ...

---
Avatar billede sybrom Nybegynder
19. juni 2014 - 22:06 #8
Jeg fik løst problemet ved først at køre en scanning med Malwarebytes og herefter CCleaner, som jeg allerede kendte til og anvendte jævnligt i forvejen.

Sadolin1978 var den første til at fremhæve de to ovennævnte programmer, og herefter var de også blandt richardjensens anbefalinger. Jeg har derfor besluttet at give 120 point til sadolin1978  og 80 point til richardjensen.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede sybrom Nybegynder
19. juni 2014 - 22:23 #9
Hej alle sammen

Jeg kan konstatere, at det er alt for længe siden, jeg senest har brugt eksperten.dk. Jeg kom nemlig til at tildele mig selv point for rigtigt svar på problemet med malware... Kan jeg gøre det godt igen - dvs. ændre det? Jeg ville have givet 120 point tip sadolin1948 og 80 point til richardjensen. Hvis ikke point kan deles mellem flere brugere, vil jeg gerne tildele alle 200 point til sadolin1948.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2014 - 15:00 #10
#9 Ja det kan du hvis de vil have pointene?

Man opretter et point spørgsmål i samme kategori som denne tråd, med henvisninger begge veje så man kan se sammenhængen med trådene.
I point spørgsmål kan du i overskriften evt skrive "Point til (og så de hjælpere du vil give point)
I selve teksten kan du skrive hvilken tråd det handler om.
Husk ref til trådene så hjælperne kan finde point tråd.