Avatar billede oOCarstenOo Mester
28. maj 2014 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken Router skal jeg vælge???

Hejsa, jeg havde tænkt mig at købe ny trådløs router og jeg har kigget på:
(D-Link DIR-868L Wireless AC1750 Dual Band Gigabit Cloud Router)
Og
(D-Link DIR-865L Wireless AC 1750 Router)
Men hvad er forskellen på de to? og hvilken en skal jeg vælge??
Og kan jeg bruge AC Netværk eller skal jeg også have en
(D-Link Wireless AC Dual Band USB Adapter)???

Håber i kan hjælpe mig :)

Min pc er:

Acer Aspire 5749. 6GB:

Og jeg kører Windows 7 Ultomate. 64 bit..
Avatar billede larsen45 Juniormester
28. maj 2014 - 10:04 #1
D link routere er som regel meget drift stabile har aldrig haft de store problemer med dem. Så vælge den du synes passer bedst til dit behov. Bare du tager højde for afstand hvor langt væk de skal kunne modtage, og om du bruger adsl eller fibernet da hastigheds forskel kan være stor alt efter hvad du betaler for vel og mærke hos din internet udbyder.

Så du kan bruge begge 2, bare vælg en af dem.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
28. maj 2014 - 11:27 #2
Jeg har op til 10 Kbit/s hos Fullrate, men kan jeg også godt bruge det der AC Netværk, eller der der så mere jeg skal have fat i for at kunne køre det..? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
28. maj 2014 - 12:22 #3
For at bruge ac skal dit netkort understøtte det.. Husk os lige de billige ac kort ikke kommer op på 1300 Mbit!

Vil lige se nærmere på routerne!
Avatar billede Blueeyez Mester
28. maj 2014 - 12:42 #4
https://wikidevi.com/wiki/D-Link_DIR-865L

https://wikidevi.com/wiki/D-Link_DIR-868L_rev_A1

Ovre i højre side står deres specs som du nok lige bør dobbelt tjekke ved sælger..
28. maj 2014 - 14:24 #5
Jeg har kun haft dårlige erfaringer med D-Link udstyr (SOHO og professionelt), så jeg vil foreslå en Asus router:
http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac68u-id-7614086.aspx?q=rt-ac68u
Avatar billede oOCarstenOo Mester
30. maj 2014 - 03:32 #6
Mange tak for svarene, nu har jeg noget at gå videre med,
kan man dele pointne imellem jer..? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
30. maj 2014 - 06:19 #7
Skriv brugernavne på dem der skal smide et svar. Når der ligger svar fra alle må du acceptere.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
30. maj 2014 - 20:43 #8
Det gør jeg, og tak for det:)

Blueeyez.

TheBlackKnight.

larsen45.

Mange tak for hjælpen,
smid lige et svar, så i kan få jeres point :)
Avatar billede Blueeyez Mester
30. maj 2014 - 22:46 #9
Svar herfra.