Avatar billede Straarup Praktikant
28. maj 2014 - 12:56 Der er 14 kommentarer

Kanaler forsvinder når TV'et slukkes

Hejsa

Jeg har et 42LG3000 TV hvor jeg forsøger at bruge antennesignalet fra YouSee. Når jeg tænder fjernsynet og trykker "Autotuning" finder den kanalerne frem fra den pakke jeg har hos Yousee. Problemet er at når jeg slukker fjernsynet og tænder igen, er alle kanaler forsvundet og jeg skal igang med en ny kanalsøgning. Det kan jo ikke være rigtigt jeg skal det hver gang jeg tænder?

Krydser fingre for at nogen har en løsning!
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2014 - 14:01 #1
husker du at gemme kanalerne?
Avatar billede Straarup Praktikant
28. maj 2014 - 14:06 #2
Sikkert et dumt spørgsmål jeg stiller nu, men hvordan gøres dette når det er autoindstilling af kanalerne?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2014 - 14:23 #3
der er vel 2 løsninger på det spørgsmål

opdater firmwaren på tv

fandt det her

http://www.lg.com/dk/support-produkt/lg-42LG3000

tv kan være defekt

m.v.h
Avatar billede Straarup Praktikant
28. maj 2014 - 14:38 #4
Det vil jeg lige prøve!
Avatar billede Straarup Praktikant
28. maj 2014 - 14:49 #5
Det hjalp ikke. - Vil det sige mit tv er defekt nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2014 - 15:02 #6
Når den er færdig med at søge, så skal du trykke på 'Menu' for at vende tilbage til alm tv-tilstand. Så bør det være gemt.

Det har vel virket før du kørte automatisk programsøgning igennem?
Avatar billede Straarup Praktikant
28. maj 2014 - 15:06 #7
Altså førhen har jeg haft Boxer, via en modtagerboks. Så der kørte det jo over HDMI indgangen. Det er første gang jeg skal bruge dette tv til almindelig antennesignal
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2014 - 15:13 #8
Som i en pc sidder der et batteri inde i tv. Det styrer hukommelsen, så kanaler ikke glemmes. Kan være, at det skal skiftes - kræver typisk tekniker, men en omkringkørende tv-reparatør kan let klare det.
Avatar billede Straarup Praktikant
28. maj 2014 - 15:32 #9
Hvordan får man så fat i sådan en?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2014 - 15:41 #10
fx http://www.degulesider.dk/radio-+og+tv-reparation/s%C3%B8g.cs
men du kan også se i de små annoncer i lokale ugeaviser - der er udbudet i dit område, og flere der annoncerer.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2014 - 16:46 #11
Glemmer den også kanalerne hvis den kun er sat i standby?
Avatar billede Straarup Praktikant
28. maj 2014 - 16:59 #12
Standby, altså når jeg bruger "tænd/sluk" knappen på fjernbetjeningen ? - for ja, der glemmer den kanalerne..
Avatar billede sve80 Nybegynder
28. maj 2014 - 19:00 #13
Jeg er forhenværende radio-/tv-mekaniker og det der er et kendt problem. Der sidder som claes57 et kviksølvsbatteri (knapcelle-type) i de fleste tv, som sørger for at kanaler gemmes selv om tv'et står slukket. Har tv'et været slukket længe, er gammelt eller har stået et varmt sted kan cellen 'klappe sammen' og duer så ikke mere. Er man lidt ferm kan man godt selv tage bagbeklædningen af og lokalisere den, nogen gange kan de afmonteres uden brug af loddekolbe. Så er det blot ned til elektronikmanden og få en ny.
Avatar billede Little Helper Seniormester
28. maj 2014 - 19:11 #14
Prøv først at lave en FACTORY RESET. I menuen scroll ned til nederste med pilen og der burde der være en reset alle indstillinger funktion. Så snart den er gennenført sluk TVet og opsæt det som havde du lige købt det.