Avatar billede Lamballe Nybegynder
29. maj 2014 - 15:45 Der er 6 kommentarer

Hvor tømmer jeg min mac book så den er klar til salg?

Jeg har lavet back up på alt der ligger på den, men vi gerne slette indhold så den er tom og klar til ny bruger. Jeg vil dog gerne at den beholder officepakken, så den er lige til at gå til for ny bruger. Hvordan gør jeg det? Jeg har min mac OS install disk, men når jeg åbner den giver den beskeden at det er en gammel udgave.
Den skal bare være tom, så intet personligt er tilbage og at køber kan installere og oprette sig selv.
På forhånd tak!
Avatar billede seiffert Nybegynder
29. maj 2014 - 16:26 #1
hvad er det præcis for en mac og hvilket OS X kører den med??

du kan ikke vælge at lade office pakken være og så slette alt andet.
enten skal du slette det hele eller bare sige geninstaller OS X uden den piller ved dataen.
ellers skal du selv manuelt slette det du ikke vil have nogen skal have fat i.
Avatar billede Lamballe Nybegynder
29. maj 2014 - 16:34 #2
Det er en macbook 7,1 og den kører med Mac OS X version 10.6.8

Ok tak ;)  Så hvis jeg ikke vil beholde office pakken, hvad gør jeg så ? Hvordan får jeg ryddet det hele?
Avatar billede seiffert Nybegynder
29. maj 2014 - 17:37 #3
først skal du opdatere din computer to Mac OS X Mavericks via App store på computeren, og derfra kan du følge denne guide til hvordan du sletter og geninstallere systemet.

http://support.apple.com/kb/HT5943?viewlocale=da_DK&locale=da_DK
Avatar billede Lamballe Nybegynder
29. maj 2014 - 19:17 #4
Tusind tak! Det prøver jeg. Bortset fra at jeg nu har klokket så meget i det, i et forsøg på at tømme alt, har jeg slettet systemindstillinger og app store og det hele. Flot ; (
Nu prøver jeg at genindstallere min gamle OS X - og der derefter hente  Mavericks.
Avatar billede Lamballe Nybegynder
31. maj 2014 - 10:30 #5
Hej. Nå, troede det lykkedes. Nu har jeg fulgt vejledningen, men når jeg genstarter for at reinstallere OS X, kan den ikke finde harddisk....???
Jeg prøver nu at gå ind i diskværktøj igen for at gendanne harddisk. Er det det rigtige at gøre?? Men ved ikke om jeg skal vælge Macintosh HD, Recovery HD eller OS X Base system. og hvad skal jeg klikke videre på, når jeg først er derinde??
Det går da helt galt for mig.... HJÆLP!
Avatar billede Lamballe Nybegynder
31. maj 2014 - 10:31 #6
Alt er i øvrigt 'gråt' og ikke til at klikke videre på....