29. maj 2014 - 22:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde trådløst internet med ny pc

Hej Eksperter

Jeg har lige købt mig en (næsten) ny Asus G750JW, men har det problem at den ikke vil finde noget trådløst netværk. Computeren er en måned gammel og jeg så den i drift inden jeg købte den. Jeg har snart prøvet alt det jeg kunne finde på Google omhandlende problemet. Er der en af Jer der har et rigtigt godt forslag til hvad der kan være galt? Det er som om maskinen ikke vil finde netkortet. Når jeg bruger kabel er der ingen problemer. Jeg har prøvet alle mulige driverupdates, prøvet win 7 og win 8, prøvet at ændre inde i strømstyring osv. osv. Så jeg ved snart ikke mere hvad jeg skal prøve.

Venlig hilsen
Ole
29. maj 2014 - 23:42 #1
Kan du se WiFi netkortet i Device Manager?
Avatar billede kurtba Ekspert
30. maj 2014 - 00:55 #2
Lige foran touchpad lyser div. led, og herunder også en led som viser, om trådløs er aktiveret eller ej.
Da den er født med win 8 mig bekendt, og du skriver, at du både har brugt win 7 og 8 er det så den originale restore win 8 du bruger, således at du er sikker på, at de rigtige drivere bruges.
Og som BlackNight skriver, kan du se netkortet i enhedshåndtering og hvis du kan og højreklikker på det, står det så som aktivt?
30. maj 2014 - 06:19 #3
... eller en FYSISK "HotKey" ved tastaturet, som ENABLER/DISABLER trådlås ???
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2014 - 06:50 #4
Her er alle driverne til din PC du skal vælge styresystem1
http://www.asus.com/dk/Notebooks_Ultrabooks/ASUS_ROG_G750JW/HelpDesk_Download/
Her er Manulen
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/G750JW/DA_eManual_G750JW_VER7780.pdf
Prøv at slå Fly mode til og fra! = Fn+F2
30. maj 2014 - 07:40 #5
God morgen.

Tak for alle svarene..

Svar til Black Knight. Nej jeg har ikke kunnet finde netkortet. Der står bare unknown device.

Svar til Kurtba. Ham jeg købte den af havde installeret win7 på den, for han ville ikke bruge win8. Der var ikke nogen original restore cd med. Han formaterede harddisken, mens jeg var oppe hos ham og der er ikke lys foran ved trådløst signal.

Svar til karise. Vi har prøvet alt med hotkey, fn-f2 og andet forskelligt.

Svar til poko. Tak for links'ne. Jeg har formateret en samsung ssd og så prøver vi med den i stedet for og starter helt forfra en gang til. Desværre har jeg først tid til det i eftermiddag....

Vender tilbage når alt er installeret igen.

Mvh
Ole
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2014 - 07:56 #6
Se om din bios er sat til UEFI Boot! Ellers får du nok problemer med at installere! Alle nye ASUS computere Kører GPT ikke MBR.
http://gratisupload.dk/vis_billede/709618/
Avatar billede Pepse Nybegynder
30. maj 2014 - 08:39 #7
Hey,

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=G750JW&os=8
Vælg

OS

og download

Intel WiFi Wireless LAN Driver

install.
30. maj 2014 - 21:32 #8
Hej

Så har jeg fået løst alle mine problemer. For som poko1 skrev kom de problemer med GPT og MBR selvfølgelig også oven i. Jeg har prøvet masser af de løsningsforslag der har været, men ved ikke helt præcist hvad det var der hjalp, men nu virker det:)

Så poko1, hvis du vil have pointene, må du lige skrive igen.

Tusind tak til alle Jer der har forsøgt at hjælpe mig.

Venlig hilsen
Ole
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2014 - 21:58 #9
Læg selv et svar samler ikke point :-)
31. maj 2014 - 08:06 #10
Bare ok. Tak for hjælpen.
18. juni 2014 - 08:38 #11
Lukket