Avatar billede Tbfl1919 Nybegynder
30. maj 2014 - 20:32 Der er 3 kommentarer

HJÆLP gammelt sorround Sound nyt tv.

Hej. Jeg har låget et ældre 5.1 anlæg af en ven. Men kan ikke finde ud af hvordan det skal kobles. Der er ingen optisk indgang ej heller hdmi. Der er kun 6 indgange: w, rl, fl, c, rr og fr. Der er tale om et Denver dss 200. Kan man koble det med et nyt tv? I så fald, hvad skal der bruges?

M.v.h. Den fortabte østjyde...
Avatar billede Tbfl1919 Nybegynder
30. maj 2014 - 22:00 #2
Som der også vises i manualen, har dvd afspilleren ikke hdmi indgang/udgang. Kan man få et device der har dette, og udgange der passer til forstærkeren?
Avatar billede juleulven Nybegynder
31. maj 2014 - 12:30 #3
Hej

Det ligner sq en svær opgave den der ...
jeg fandt denne tråd på nettet og her snakkes om, at der skal hjemkøbes en dekoder (reciever) der kan omkode fra digitalt til analogt ...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15430

og hvis man nu f.eks går ud og køber en "billig" Denon kan du lige så godt købe en aktiv subwoofer samtidigt også bare genbruge de 5 højtalere ...