Avatar billede Behrendt Nybegynder
01. juni 2014 - 18:41 Der er 8 kommentarer

Fjernskrivebord i windows 7 home premium

Hej,

Jeg har en udfording, håber i kan hjælpe mig.

Jeg driver en lille bogførings virksomhed og i den forbindelse skal jeg have adgang til min kundes bogførings system hos inventio.it

Jeg har hentet fil (opsætning) til fjernskrive bordet og kan også nå så langt at den spørger om brugenavn og kode.

Men når dette er tastet sker der intet, vinduet blinker lige en gang, og så ikke mere.

Jeg har læste guide op og guide ned hele dagen, alt lige fra at åbne port 3389 på min router (tror det lykkedes) men også til div. instillinger.

Jeg blev dog forundret over at den ene af guidesne viste et billede af den menu jeg skulle ind i, der ser det ud til at jeg mangler en funktion vedr. fjernskrivebord.

SPØRGSMÅLET:

Er årsagen til at jeg ikke kan forbinde, at jeg kører en lille version af Windows, og ikke pro?

Jeg kan læste lidt om Windows 8.1 pro og her var en af forskellene til den almindelige version at man kunne oprette forbindelse til fjernskriveborde mv.

Er der nogen der har lidt indsigt i dette? For overvejer så at anskaffe ny pc, men det er en lidt stor investering bare for at håbe på det virker :)

- Kent
01. juni 2014 - 20:01 #1
Af Windows 7 varianterne er det kun Professional og Ultimate som understøtter Remote Dektop.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juni 2014 - 22:40 #2
#1: Arh, mon ikke det understøttes på alle versioner client-side?

#0: Portåbning i din router er kun for INDADGÅENDE trafik, så skynd dig at få det slået fra igen. Men svarer den dig slet ikke?
01. juni 2014 - 23:11 #3
#2 Jeg læste forkert, men det er kun halvt forkert. Man kan forbinde fra alle versioner, men man kan kun forbinde til de versioner jeg nævnet samt de forskellige Server versioner.

"Which PCs can I connect to using Remote Desktop Connection" - http://windows.microsoft.com/en-us/windows/remote-desktop-connection-faq#1TC=windows-8

#0 Hvilket OS køre maskine du forsøger at forbinde til?
Avatar billede Behrendt Nybegynder
01. juni 2014 - 23:41 #4
Port 3389 er lukket igen :-)

Jeg har fået mig en maskine i dag med Windows 8.1 pro.

Samme udfordring her også.

Jeg går ind på http://www.inventio.it/log-on.aspx

og vælger C5 2012, herefter hentes en fil som åbnes med "forbindelse til fjernskrivebord" programmet.

Oplysningerne er jo så korrekte nok, for forbindelsen, der kommet et pop-up hvor jeg skal skrive bruger og adgangskode.
Når jeg skriver dette, blinker billedet, og bruger navn og kode slettes.

Der kommer hverken fejlbesked eller noget.

Er det er udtryk for at der er forbindelse, at den kommer så langt som til at spørge efter kode osv.?

Kan det være hos inventio de skal lave nogle instillinger om?
01. juni 2014 - 23:50 #5
Avatar billede Behrendt Nybegynder
01. juni 2014 - 23:53 #6
Jeg tror næsten ikke det er maksinen, har prøvet 3 forskellige, og også direkte i væggen (uden om router).

Jeg tror næsten fejlen ligger hos dem så.
01. juni 2014 - 23:56 #7
Kig i loggen, den kan måske afsløre hvor problemet ligger.
Avatar billede Behrendt Nybegynder
02. juni 2014 - 00:07 #8
Ja prøver dem først, det så lige en kende advanceret ud for mig, det er mine første timer med Windows 8.1 :P