Avatar billede logy Nybegynder
05. juni 2014 - 19:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til bios, boot menu, system ved opstart af Win 7

Min pc har længe kørt fuldstændig problemfrit, men i dag havde jeg behov for at boote fra  diskdrevet, hvorfor jeg ville gå i boot menu ved opstart  med F 12. Det  kunne ikke lade sig gøre.
Win 7  startede op og kørte som vanligt.
Ved kontrol af de andre muligheder under opstart, som Bios, system, F 8 viste sig, at det forholder sig helt på samme måde.  Det virker ikke.
Det er nok over 3 mdr. siden jeg gik op på boot menu, hvor det virkede som det skulle.
Hvad  kan der være sket, og ikke mindst hvordan kan fejlen findes og rettes.

Mvh
Logy
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2014 - 21:10 #1
Har du prøvet at fjerne bios batteriet i ca 15 minutter, og se om den så "låser op" for adgang til disse funktioner?
Husk at 220 volt skal være udtaget når du gør dette.
Husk at aflade strømmen fra bundkortet ved at holde startknappen nede i ca 30 sekunder, efter du har fjernet bios batteriet
Avatar billede logy Nybegynder
05. juni 2014 - 21:29 #2
Nej, jeg har ikke prøvet noget af det -  det er nærmest sort tale for mig, og jeg tror ikke jeg tør vove mig ud  i  at forsøge.
Det lyder som  ekspertarbejde, som  end amatør som mig ikke skal  forsøge sig med.
Men tak for dit forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2014 - 11:21 #3
At fjerne bios batteriet er nu ikke så svært.
Du kan se her hvordan:
http://www.youtube.com/watch?v=ao866I9XpTo
Husk at aftage strømmen når du gør det, og hold med en hånd på kabinettet medens den anden fjerner batteriet som vist på video
Avatar billede logy Nybegynder
20. juni 2014 - 18:23 #4
Det blev en hel anden løsning.
Jeg har et trådløst Logitech K800 tastatur + en trådløs Performance MX mus, som kører via en mini usb.
Nærmest ved et tilfælde læste jeg en service side hos Logitech, hvor det blev beskrevet, at der kunne optræde forskellige fejl, hvis usb-nøglen var tilsluttet et USB 3.0 stk.
Jeg flyttede nøglen til et andet usb-stik - og problemet var løst.