Avatar billede SorenMollerDK Nybegynder
11. juni 2014 - 11:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til Powershell og Wsus Approve Updates By Computer Group

Hej

Jeg har funde dette script til ApproveUpdatesByComputerGroup som virker, mit problem er nu, jeg kun vil godkende -Classification Critical, fordi jeg ikke bare vil godkende Service Packs til OS/SQL osv.

Men lige meget hvad jeg har prøvet, kan jeg ikke rigtig få det til at virker, så derfor..

HLÆLP HLÆLP HLÆLP HLÆLP HLÆLP HLÆLP

# ApproveUpdatesByComputerGroup.ps1

[void][reflection.assembly]::LoadWithPartialName("Microsoft.UpdateServices.Administration")

$wsus = [Microsoft.UpdateServices.Administration.AdminProxy]::getUpdateServer()

$ComputerTargetGroups = $wsus.GetComputerTargetGroups()
Write-Host "Warning: This will approve all NotApproved updates for a Computer Group" -ForegroundColor Red
Write-Host "Computer Groups"
$Count = 0
foreach ($ComputerTargetGroup in $ComputerTargetGroups) {
    Write-Host $Count - $ComputerTargetGroup.Name
    $Count++
}
$ComputerGroupToUpdate = Read-Host "Select Computer Group to update. [0 - $($Count-1)]"
Write-Host "Finding all updates needing approval and approving them"

$ComputerGroupName = $ComputerTargetGroups[$ComputerGroupToUpdate].Name
$ComputerGroupId = $ComputerTargetGroups[$ComputerGroupToUpdate].Id

$ComputersToScan = $wsus.GetComputerTargetGroup($ComputerGroupId).GetComputerTargets()
foreach ($ComputerToScan in $ComputersToScan) {

    $ComputerTargetToUpdate = $wsus.GetComputerTargetByName($ComputerToScan.FullDomainName)
    # Get all Not Installed updates available to the computer
    $NeededAndNotInstalled = $ComputerTargetToUpdate.GetUpdateInstallationInfoPerUpdate() | where {
                                                                                                    ($_.UpdateInstallationState -eq "NotInstalled") `
                                                                                                    -and ($_.UpdateApprovalAction -eq "NotApproved")}
    foreach ($UpdateToApprove in $NeededAndNotInstalled)
    {
        Approve-WsusUpdate -Action Install -TargetGroupName $ComputerGroupName -Update $(Get-WsusUpdate -UpdateId $UpdateToApprove.UpdateId) -Verbose
    }

Write-Host "Done approving updates"
sleep -Seconds 5
Avatar billede conz Juniormester
11. juni 2014 - 17:33 #1
Har du prøvet at indsætte det i where pipen når du sætter $NeededAndNotInstalled, i den næst-sidste foreach?

Der ville jeg umiddelbart sætte den. Sidder på mobilen lige nu, så har ikke mulighed for at teste.
Avatar billede SorenMollerDK Nybegynder
12. juni 2014 - 12:45 #2
Betalyte

Det kan jeg ikke rigtig få til at virke?????

Oversag til jeg skal bruge dette script, er fordi jeg kører SCCM og skal bruge wsus Windows Cluster-Aware Updating.

Jeg bruger et script i forvejen til Maintenance Mode til scom og ville så køre dette mod wsus.

men men men jeg mangle sgu bare lige -Classification Critical  :-) :-)