Avatar billede Cyzer Nybegynder
13. juni 2014 - 15:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forkert lyd fra alle eksterne højtalere

Hej :)
Når jeg tilslutter eksterne højtalere til min computer er lyden helt forkert. Det er lavt, lyder meget metallisk og der er ingen bas. Lyden er helt normal når jeg spiller fra computerens egne højtalere eller fra hovedtelefoner.
Jeg har en ASUS N56JR.
Er der nogen der ved hvad problemet kan være? :)
Avatar billede Antlars Novice
13. juni 2014 - 16:08 #1
Når lyden er normal i dine hovedtelefoner må det jo være de eksterne højttalere det er galt med (hvis du bruger samme stik i computeren).
Avatar billede Cyzer Nybegynder
13. juni 2014 - 16:11 #2
Det tvivler jeg på, da de eksterne højtalere virker fint fra min søsters computer og fra min telefon :/
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2014 - 19:46 #3
Prøv om du kan finde Realtek i kontrolpanelet der kan hentes noget
http://gratisupload.dk/vis_billede/711371/
Avatar billede Antlars Novice
13. juni 2014 - 20:48 #4
Åbenbart et generelt problem:

Maskinens lydkvalitet er heller ikke imponerende, hvilket overrasker os meget, da UX32A ellers er udstyret med en stor, ekstern højttaler, ASUS' egen lydforbedrende software SonicMaster og sågar indbygget Bang & Olufsen ICEpower forstærker. Alligevel er lyden i både hovedtelefoner og de eksterne højttalere svag og nærmest begrænset til de mellemhøje frekvensområder.
http://www.lydogbillede.dk/test/asus-zenbook-ux32a-r3013h/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2014 - 21:09 #5
Når den lyder metallisk og uden bas, prøv så at gå i kontrolpanelet.
Under "styring af lydeffekter" under lydeffekt-miljø.
Står den her til "ingen"?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2014 - 21:12 #6
Eller er der tjektegn ved annullering af lyd ved KaraOK?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2014 - 21:45 #7
Med vejledningen i #3 kan du fremstille alle de lyd effekter som er preinstalleret og selv bestemme lige til din smag
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2014 - 23:44 #8
Hov fik ikke set din vejledning godt nok igennem i #3 poko1. Det er så gjort nu, og jeg er helt enig. :-)
Avatar billede Cyzer Nybegynder
28. juni 2014 - 00:48 #9
fandt selv en løsning (det var bare mig der var dum...)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2014 - 07:35 #10
Vil du forklare hvad løsningen var,så andre kan få glæde af dine erfaringer?
Avatar billede Cyzer Nybegynder
28. juni 2014 - 21:44 #11
Jeg troede ikke at man kunne sætte jackstikket helt ind i computeren. Der sad ca. 5mm af jackstikket der ikke var inde i computeren, og jeg læste et sted at man ikke skulle trykke den helt ind, da det kunne skade computeren, men det viste sig at være noget andet jeg havde læst om der. Man kunne altså godt trykke jackstikket  helt ind, hvilket jeg ikke troede, da man skal trykke uhyggeligt hårdt for at få den helt ind. Så det var bare mig der var dum :/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2014 - 09:01 #12
Jeg vil kalde det uvidenhed.
Særligt, når du troede du havde fundet brugbar hjælp på nettet. Sådan er det nogle gange. God weekend herfra :-)
Avatar billede Cyzer Nybegynder
29. juni 2014 - 13:15 #13
Tak, i lige måde :-)