Avatar billede MC3390 Juniormester
13. juni 2014 - 20:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indsætte et løbenummer i en USERFORM

Jeg har et regneark(DATA), hvor der i kolonne A bliver oprettet et løbenummer, hvis der ikke står et. Hvis der står et, hopper den til næste række og laver et der. Løbenumret er fortløbende.

Jeg skriver til arket vha. et USERFORM, hvor jeg har et TXT felt det hedder txtLbNr. Jeg har et ønske om at når USERFORMEN bliver startet, står der det næste løbenummer som den ubrugte række har.

Jeg har prøvet med denne

txtLbNr.text = Worksheets("Ark1").Cells(2, 1)

men kan ikke få den til at udfylde i USERFORMEN. Den er desværre også fastgjort til A2

Håber er en der har en løsning

Hilsen Michael
Avatar billede kabbak Professor
14. juni 2014 - 07:47 #1
Me.TextBox1 = WorksheetFunction.Max(Worksheets("Ark1").Range("A:A")) + 1
Avatar billede kabbak Professor
14. juni 2014 - 07:48 #2
det skal være under

Private Sub UserForm_Initialize()
Me.TextBox1 = WorksheetFunction.Max(Worksheets("Ark1").Range("A:A")) + 1
End Sub
Avatar billede MC3390 Juniormester
14. juni 2014 - 09:34 #3
kabbak, Takker for hjælpen, det virker. Hilsen Michael