Avatar billede thepcgamer Nybegynder
17. juni 2014 - 11:58 Der er 11 kommentarer

hjælp til gaming/skole laptop

Hej Eksperten
jeg er på udkig efter en bærbar til gaming og skole og har da også fundet den her
http://mysn.eu/xmg-a504
men ville gerne høre om i kunne finde en der måske var bedre da jeg ikke har meget forstand på det
den skal gerne kunne køre bf4 og måske nye spil
mit budget er højst 8000kr
tak på forhånd
Avatar billede Blueeyez Mester
17. juni 2014 - 13:05 #1
http://www.mm-vision.dk/vision-s-series-s4568-15-6-baerbar

Du kan sætte en i7 i istedet og fordelene er:

2 x service tjek (renser, skifter kølepasta og tester om alt virker).
Dansk support og hotline

Dog hvis du vil have maks ud af det skal du ha en med 880 grafikkortet, da du ellers ikke kan spille med max opsætning.

Jeg overvejer selv G4760, da batteriet på denne model ikke har gummi fod under sig. Derudover kører jeg linux og vil derfor kunne frsvælge windows.
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
17. juni 2014 - 13:14 #2
Ja det ville jo være et godt køb den er bare ikke så pen, den er lidt grim men vis det er det bedste bud så køber jeg den men venter lige og ser :)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. juni 2014 - 13:19 #3
Kommer an på hvad man går efter. Vil selv købe en G4760, da den er den mest smarte (ifølge deres support).

Jeg går op i hvor nemt det er selv at rense og også om batteri kan aftages uden at den står ustabilt og så er de 2 service tjek os en stor fordel samt jeg har læst en del trustpilot anmeldelser og selv haft kontakt med deres support..  (Men du skal selv finde ud af hvad du vægter højt).
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
17. juni 2014 - 13:22 #4
For mig betyder hvor pen og kraftig den er meget fx med XMG'en øverst det mærke kan finde ud af at lave bærbare men er også dyre
Avatar billede Slater Ekspert
17. juni 2014 - 13:37 #5
Bare lige for at nævne der: Der er absolut ingen grund til at vælge en i7 over i5 til en gamermaskine.

Nu er den også til skolebrug, og så kunne det være en fordel dér - men til gaming er det penge ud af vinduet.
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
17. juni 2014 - 13:41 #6
Okay ved i om der er lys i tastaturet på mm vison pc'en?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. juni 2014 - 14:09 #7
I7 er god til spil der bruger meget cpu og så kan den bære flere opgaver end i5 og ved mm vision er pris fordkellen nu ikke så stor igen..

Tror ikke der er lys i. Det er vidst kun X serien der har dette.
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
17. juni 2014 - 14:13 #8
Okay og hvad jeg kunne se kunne man da ikke ændre grafikkort? Og vis man skulle havde 880 skulle man op i x serien og den koster 2000 mere en mit max
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
17. juni 2014 - 14:23 #9
Og hvad jeg kunne se kunne man  ikke ændre grafikkort*
Avatar billede Slater Ekspert
17. juni 2014 - 14:45 #10
#7:

"I7 er god til spil der bruger meget cpu"

- Det er ikke sandt. i7 er netop ikke god til spil, der bruger meget CPU.

Den største forskel på i5 og i7 er at i7 har hyper-threading, som betyder at hver kerne opfører sig som to logiske processorer. Det er godt til at udføre mange sideløbende opgaver, men i et spil er der én proces der er i fokus og alle andre er mere eller mindre ligegyldige, og der gør hyper-threading absolut ingen forskel - faktisk kan det være direkte negativt.
Avatar billede thepcgamer Nybegynder
17. juni 2014 - 18:19 #11
jeg har besluttet mig for og vente til der kommer udsalg her den 1 juli ca.
men i skal havde tak for jeres hjælp :)