Avatar billede john_dk_83 Novice
17. juni 2014 - 22:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forslag til HTPC byg

Jeg vil gerne bygge en støjsvag HTPC. Den skal ikke anvendes til at game, blot stream HD film, god musik kannel udgang samt kunne koble på trådløs net.

Budget er 3000 kr.

Som udgangspunkt har jeg tænkt på:

CPU: Intel core i3 l3-4130T
Case: Cool Master Elite 120 Advanced

I er meget velkommen til at komme med forslag til bundkort, hard disk og RAM.

Tak!
Avatar billede Blueeyez Mester
17. juni 2014 - 23:14 #1
En raspberry pi med openelec (kan være den endda kan styres med tvets fjernbetjening). Kan os tilkøbes trådløs wifi, men anbefaler kabel eller en wifi extender.. (Streaming er tungt over wifi)..
Avatar billede john_dk_83 Novice
17. juni 2014 - 23:26 #2
Tak for tips. Jeg vil nok hellere holde mig til en Windows OS. Er det muligt med PI?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. juni 2014 - 00:13 #3
Nej, en pi er en lille boks med 800 mhz cpu og 512 mb ram. Har selv 3 stk.. Og bruger tvets fjernbetjening til at styre den tilsluttede med og den afspiller fullhd uden problemer fra min nas med kabel.
Avatar billede john_dk_83 Novice
18. juni 2014 - 06:29 #4
Kan man installere windows 8 på det?
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2014 - 07:39 #5
#4 Nej. Cpu'en understøttes ikke af Windows.
De kan også være en smule krævende mht. codecs. Ikke alt afvikles perfekt på dem. Men de er dejligt billige og bruger minimalt strøm.

Alternativ til at samle en selv, så køb en barebone eller lign. F.eks. en intel NUC, Gigabyte Brix, Zotac eller lign. Kan nemt gemmes væk og koster ikke alverden.
Avatar billede john_dk_83 Novice
18. juni 2014 - 17:08 #6
Jeg lukker tråden nu. Tak for forslaget med Raspberry Pi, selvom at jeg ikke skal bruge den til HTPC, vil jeg gerne anskaffe et til teknisk programmerings formål.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. juni 2014 - 18:04 #7
Du kan jo prøve at smide openelec på den og lege med det ;-)
Blot husk hvis det er mpg2 video så skal du købe en licens til nogle få kroner som gælder forevigt..

Afmelder overvågning.