Avatar billede Mette81 Juniormester
18. juni 2014 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backlinks

Hej eksperter.

Er der nogen der har gode råd, tips og vejledning ang. backlinks og linkskataloger. Siden er oprettet hos dmoz.org (ikke optaget endnu), google, bing og danskelinks.dk (ikke optaget endnu).

Mvh Mette.
Avatar billede repox Seniormester
18. juni 2014 - 14:05 #1
Glem linkskataloger.

Koncentrer dig om at opbygge noget SEO i stedet.
Der er væsentlig bedre konverting på relevante links fremfor irrelevante backlinks.
Avatar billede Mette81 Juniormester
19. juni 2014 - 08:39 #2
Uha det er en jungle.. Nogen siger noget og andre siger det modsatte :)

Jeg er godt med på at linkskataloger som hovedregel er noget skidt, men synes bare at have læst et sted at det ikke skader så meget som man måske skulle tro.. ?

Når jeg tjekker siden på seocentro.com's metatag analyzer så ser det ud til at den er fint med hvad angår title, description og metatags. Så er der vel ikke så meget mere jeg kan gøre, eller hvad? Andet end selvfølgelig at opbygge siden med relevant tekst og h1, h2, h3, etc...

Mvh Mette.
Avatar billede repox Seniormester
19. juni 2014 - 08:52 #3
Tja, det er jo også lidt forskelligt hvordan man omfatter de guidelines der er.

Umiddelbart, så hænger det sådan sammen at irrelevante links tæller imod din pagerank hos Google. Linkskataloger er irrelevante - det er ikke sikkert linkskataloger skader dig, men udgangspunktet vil være at et er sådan det hænger sammen.

Jeg kender ikke seocentro.com - jeg benytter mig udelukkende af Google Webmaster tools kombineret med Google Analytics og holder det sammen med de oplysninger jeg kan finde på Google Webmaster Forum, når det kommer til SEO.

Jeg vil anbefale dig at gøre det samme.
Avatar billede Mette81 Juniormester
19. juni 2014 - 09:07 #4
Ok.. Tak for svaret! Jeg bruger også både Google Webmaster Tools og Analytics (og google+ / places), men jeg synes ikke der er så meget gang i besøgende, så måske jeg skal igang med noget reklame i stedet for at hænge mig i pagerank ;)

Jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt for at se om der er andre der vil byde ind med gode råd :)

Mvh Mette.
Avatar billede EDK Nybegynder
23. juli 2014 - 15:28 #5
Som det også bliver nævnt så start ud med at sørge for at skrive noget godt indhold på din hjemmeside. Brug Google Adwords søgeordsplanlægning til at vurdere, om du har fat i de rigtige søgeord. Lav en søgeordsanalyse for at finde ud af, hvordan du rammer dine kunder bedst muligt. Skriv artikler, som dine kunder har lyst til at linke til / lav evt en blog.

Vær aktiv på diverse relevante fora og blogs inden for dit område, og hold øje med hvad der bliver sagt på nettet inden for området. Brug bl.a. Google alerts til at holde dig orienteret.

Linkbuilding er en særdeles vigtig faktor at have for øje men skal løbende "plejes", og det er derfor ikke nok at tilmelde sig linkkataloger (og ja, der er stor forskel på hvem man spørger, når vi snakker værdien af linkkataloger). Sørg for at få løbende skabt links til din side fra fx leverandører, kunder mv. Ellers er der masser af gode eksperter derude, som gerne deler deres råd og erfaringer via blogs.

Blot et par hurtige ideer i tillæg til det tidligere nævnte :)
Avatar billede GMB80 Nybegynder
11. november 2014 - 19:50 #6
Tjek dine konkurrenters backlinks på http://www.backlinkwatch.com/ og se om du kan opnå samme backlinks