Avatar billede toejklemme Nybegynder
18. juni 2014 - 19:53 Der er 5 kommentarer

Harddisk ikke fundet

Hejsa

Jeg har en HP Pavillion G62 bærbar PC som pludselig er holdt op med at virke. Når jeg starter op får jeg at vide at "No bootable device", som om at min harddisk pludselig er stået af, fejlkode 03f0. Samtidig bliver computeren MEGET varm. Lod den stå tændt i cirka 10 minutter mens jeg rodede rundt i BIOS og den computeren blev voldsomt varmt, så varmt har den aldrig været før. Er der nogen af jer der har nogle løsninger til dette? Har rigtig mange filer på den harddisk som jeg virkelig ikke kan miste.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2014 - 20:11 #1
Hej og velkommen. Er det en stationær du skriver fra nu?
Man kan hvis man har et kabel, montere harddisken fra den bærbare i en stationær, for at se om man kan tilgå filsystemet.
Jeg vil tro din blæser er helt stoppet med snavs, så den slet ikke kan køle. Formoder du aldrig har renset blæseren?
Har den bærbare lidt overlast ellers (tabt) ?
Avatar billede toejklemme Nybegynder
18. juni 2014 - 21:05 #2
Tak for dit svar.

Jeg sidder ved en anden bærbar, kan det så stadig godt lade sig gøre? Og hvad hedder det kabel der skal bruges?

Nej blæseren har ikke været renset, men inden dette problem opstod blev den aldrig så varm. Det er ikke usandsynligt at den har været tabt, men det er svært lige at huske...
Avatar billede Blueeyez Mester
18. juni 2014 - 22:38 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2014 - 08:41 #4
Ok fra en bærbar, så er sata adapteren som blueeyez beskriver det billigste valg. Alternativet er en harddisk dock som disken også kan puttes i direkte.
Avatar billede MADOlsen Forsker
19. juni 2014 - 09:58 #5
Og så lige til en anden gang, skulle du nok overveje backup af de rigtig mange filer som du virkelig ikke kan miste ;-)