Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. juni 2014 - 20:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Scanne dokument til fil med Delphi

Jeg har pludselig fået et behov for at kunne scanne et dokument fra et Delphi program.
Betingelserne er:
Jeg skal kunne bestemme opløsning
Jeg skal kunne bestemme farver/sort-hvid
Jeg skal kunne angive et filnavn og type som scanningen gemmes til

Nogen ideer til hvilke biblioteker jeg skal på jagt efter?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
18. juni 2014 - 21:28 #1
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. juni 2014 - 22:47 #2
Har prøvet den - men den kan ikke compileres den man kan hente så jeg ved ikke om det er det rigtige
Avatar billede The-New-One Nybegynder
19. juni 2014 - 10:29 #3
units flats bat scanning delphi

prøv at søg på det her og se om der er noget der kan hjælpe med det da det er den eneste måde har jeg fået af vide af en prokranmør da det ikke kan betale sig selv at lave en kode til det
19. juni 2014 - 11:12 #4
HEJ HP,

Jeg har noget som måske kan bruges.

Men jeg får ikke tid til det før i morgen formiddag, da jeg skal ordne hus  (sviger-søsterens hus !) resten af dagen... Og jeg skal hente konen nu...

Sender det til dig på din mail (som vedhæftet fil )

KRistian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juni 2014 - 17:43 #5
Hej Kristian

Har først lige set dit indlæg (er lige kommet hjem fra Holland) og jeg vil da afvente din mail med længsel og kolde fødder :-)
21. juni 2014 - 21:31 #6
Hej HP,

Som du ved er det svært at spå (især om fremtiden).... Skulle efter sigende være Storm Petersen (men er ikke sikker på kilden).

Og jeg er også et resultat af det udsagn...

Jeg når det desværre først mandag formiddag, da jeg skulle noget andet fredag formiddag (datteren skulle nordpå og jeg skulle køre hende til stationen !) og så skulle der handles weekend-indkøb... ...

KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. juni 2014 - 21:07 #7
Jeg har prøvet din kode KR og det er som sagt den samme som jeg tidligere har hentet bare med den forskel at din kan compile hvor den anden ikke kunne.
Jeg har dog ikke haft held til at få den til at gemme scanningen i et filnavn angivet af mig - det er meget vigtigt da jeg skal bruge det i mit dokumentstyringsmodul.  Men jeg må eksperimentere lidt. Tiden er dog ikke lige det der er mest af i øjeblikket. Jeg har arbejde et stykke tid hvor jeg kører til Holland 1-2 gange i ugen og så har jeg et stakit der skal laves og en dør der skal sættes i, så.......
29. juni 2014 - 21:50 #8
HEJ HP,

Jeg kan hjælpe dig med et af problemerne.

Nemlig det at gemme filen i eget bibliotek. Har selv bøvlet lidt med det og fandt en metode at gøre det på.

Jeg kreerede et eget modul (læs DFM-form), lavet som en unit til mit org. program. Det kræver lidt initilal-kode fra MASTER-uniten for at køre, og jeg vil ASAP sende dig de nødvendige kodestumper.

Jeg har ingen problemer med at vælge eget scanne-sti og -bib.

Kristian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. juni 2014 - 10:04 #9
Det lyder meget interessant. Det vil jeg meget gerne have et kig på.

Smid også lige et svar så du kan få point.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. juli 2014 - 11:31 #10
Hej Kristian

Du er vel ikke faldet over de sidste kodestumper ?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
25. november 2014 - 18:36 #11
På grund af sygdom er problemet sat i bero og jeg lukker spørgsmålet

Skulle det blive relevant åbner jeg et nyt
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. november 2014 - 08:20 #12
Hvis det bliver relevant igen, kan jeg oplyse, at jeg bruger den unit, der linkes til i #1. Bruger man en af de nyere Delphi-versioner (hvor de er gået over til unicode), skal der ændres et par linier i sourcen, men så kører det også fint.