Avatar billede Helbo-DK Juniormester
18. juni 2014 - 23:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CSS responsive til webshop

Hej Eksperter

Sidder og assisterer lidt på http://smoke-it.dk, men der er nogle problemer, som jeg ville høre om der var en som kunne hjælpe mig med at løse.

#1 - Footer
I bunden af siden findes footeren. Den indeholder 4 bokse, som hver har en bredde på 25%. Selve footeren er 1170px i stylesheet. Når man anvender siden på fx ipad, iphone, android osv. så er footeren meget bred, i forhold til resten af indholdet.
Er der en som kan guide mig til, hvilke css-koder jeg skal indsætte?

#2 - Søgefelt i toppen
I toppen er der et søgefelt. Dette ser ikke godt ud på mobile enheder, og skal derfor tilpasses ind, så den passer med placeringen af menubjælken.
Hvike koder skal jeg indsætte i CSS-filen, for at dette kan lade sig gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2014 - 00:15 #1
28 javascript-filer, 28 css-filer, masser af 400 og 404 request og over 3,5MB filer til download - jeg tror der mangler lidt mere optimering end bare lidt responsivt. Det siger jeg ikke kun for at "drille" men fordi det er ret alvorligt både i forhold til seo og generel brugeroplevelse.

1) lofadvafooterfooter er sat til altid at være 1170px - fjern den Width og sæt i stedet class container ekstra på. De fire blocks i bunden fjerner du den hardcodede style på og så, når nu bootstrap alligevel er inde, benytter du passende classes herfra; http://getbootstrap.com/css/#grid

2) den kræver vist lidt større beslutninger end bare lidt css - mobilt ser den fin ud hos mig mens den fx på tablet landscape helt ødelægger menuen og måske bør placeret helt anderledes. Bruger http://lab.maltewassermann.com/viewport-resizer/ til at teste med og tag nogle beslutninger ud fra det.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
19. juni 2014 - 11:32 #2
#keysersoze
Jeg har nu fjernet width på 1170px, så footer nu fylder hele bunden (tester på http://smokeit.erpbasen.dk). Jeg har fjernet hardcoded 25% bredde i prestashops kontrolpanel på footer modulet.

Jeg kan dog ikke lige se, hvilke jeg skal bruge fra http://getbootstrap.com/css/#grid?
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2014 - 11:44 #3
Husk alle detaljer - som skrevet så skal du sætte class container på også, ikke kun fjerne width.

Det du skal bruge fra bootstrap grid er deres klasser - se fx "Example: Mobile and desktop" hvormed du uden at skrive css selv men altså bare ved at sætte nogle klasser på kan styre hvor mange kolonner der skal vises i forskellige views.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
19. juni 2014 - 11:49 #4
Ok, så egentlig skal den i CSS se således ud?

#lofadvafooterfooter .container {]
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2014 - 12:28 #5
nej - klasser er noget du sætter på dine html-elementer;

class="container"

elementet havde vist allerede en klasse i forvejen.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
19. juni 2014 - 12:41 #6
Arhh yes. Har nu indsat:

<div id="lofadvafooter{$pos}" class="container">

YES, det virker sku :D Takker Du får point.