Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2014 - 17:57 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på Windows

Windows 7.

Windows 7 med password.

Min bror kan ikke logge på sin Windows. Når han forsøger får han beskeden: "Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses."

Der er ikke tale om forkert indtastet password. I den situation får man en anden besked/tekst.

Håber nogen kan hjælpe, så jeg kan hjælpe ham ...
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2014 - 18:28 #1
Kan ikke bruge de svar jeg kan finde på nettet. De inkludere registreringsdatabasen. Den kan vi jo ikke komme ind i når vi ikke kan logge på ...

Kan heller ikke finde fejlsikret (i fald der er en genvej der til regedit). Når han trykker F8 under kommer han i stedet ind til "Boot device". :|
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2014 - 19:28 #2
(i fald der er en genvej der til systemgendannelse)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2014 - 19:47 #3
Har han en Windows 7 cd så han kan prøve at reparere den vej?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. juni 2014 - 20:20 #4
I nogle nyere UEFI Bios skal der bruges F9 For at komme i fejltilstand
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2014 - 21:08 #5
Har han en Windows 7 cd så han kan prøve at reparere den vej?

Det viser sig han ikke ved om han har en. han vil lede efter den og vende tilbage i morgen.
Hvis han ikke har, er der så andre muligheder?

I nogle nyere UEFI Bios skal der bruges F9 For at komme i fejltilstand

Det er en computer med nogle år på bagen.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2014 - 21:13 #6
#5 Ok.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2014 - 13:39 #7
Han har fundet en cd hvorpå der står helholdvis 'Recovery disc' og 'Windows 7 Home Premium'.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2014 - 13:42 #8
Nu er jeg så bange for der kommer noget som jeg selv sagtens kunne finde ud af hvis jeg sad ved computeren, men som er næsten håbløst (ikke mindst når min bror har alt andet end computer tække) over telefonen...?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2014 - 14:29 #9
Er ikke helt med på hvad man gør.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2014 - 15:30 #10
Jeg har ikke selv været udsat for det som din bror har været udsat fo her, men jg havde selv forsøgt en startup repair, der vil kunne reparere filer der ikke er som de burde være:
http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ss/windows-7-startup-repair.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2014 - 15:33 #11
Under forløbet kommer denne skærm frem:
http://0.tqn.com/d/pcsupport/1/0/i/4/-/-/windows-7-startup-repair-7.jpg
Her kan man vælge at fortsætte med startup repair, eller prøve at sytemgendanne til før problemet opstod.
Håber det reparerer brugerkontoen.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2014 - 15:54 #12
Er det ikke bedre at systemgendanne??
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2014 - 15:59 #13
Om det er bedre ved jeg ikke, men jeg havde selv taget system gendannelese når jeg var nået der til.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2014 - 16:00 #14
Vælg en dag hvor i ved det virkede rigtigt. I taber ikke personlige filer ved systemgendannelse.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2014 - 16:08 #15
Ok.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2014 - 17:03 #16
To systemgendannelser er mislykket. Det fungere ikke ...

Start reparation søger og meddeler der ikke blev fundet nogen problemer.

:(
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2014 - 17:08 #17
Tre gendannelser mislykket.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2014 - 20:55 #18
Hmm Prøv at tjekke disken for fejl med chkdsk
http://www.youtube.com/watch?v=wnMV6onr4og
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 02:11 #19
Nu er det jo ikke muligt som i videoen at komme i Start på Skrivebordet. Så går ud fra du mener Kommando prompt nederst i System Recovery Options.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 02:11 #20
Og hvad gør man hvis den finder fejl?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2014 - 09:01 #21
Den skulle gerne ordne de fejl den finder.

Man kan også køre en anden kommando der hedder sfc /scannow som tjekker om systemfilerne er i orden. Her skal windows cd være i drevet, så den kan hente de filer den behøver
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 18:38 #22
Ingen fejl fundet.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 18:39 #23
Med chkdsk
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 18:47 #24
Efter at have kørt sfc /scannow kommer følgende besked:

"Der venter en systemreparation som kræver at der genstartes inden reparationen er fuldført. Genstart Windows og kør sfc igen".

Men når man genstarter og køre kommandoen igen, får man bare samme besked en gang til. ?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 18:48 #25
sfc køre kun få sekunder før den stopper og komme med beskeden.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2014 - 19:12 #26
Så er der ikke flere muligheder?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2014 - 19:38 #27
Man kunne prøve at starte op i fejlsikret tilstand, og gå ind og oprette en ny bruger med admin rettigheder, og se om det så fungerer. Personlige filer må man kunne flytte over i den nye profil.
Man skal måske overtage ejerskabet af dem, men det burde man kunne gøre. Hvis ikke dette er en mulighed, så havde jeg selv taget backup af personlige filer, og gendannet systemet.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2014 - 20:29 #28
Ok. Tak! Kigger på det i morgen (han er ikke hjemme i aften).

Vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2014 - 20:44 #29
Nåh ja. Det der med at overtage ejerskabet, hvis det bliver nødvendigt. Hvordan er det nu man gør det. Er det noget med at højre klikke på filen -> Egenskaber?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2014 - 20:46 #30
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2014 - 19:49 #31
#1

Kan heller ikke finde fejlsikret (i fald der er en genvej der til regedit). Når han trykker F8 under kommer han i stedet ind til "Boot device".

Kan man komme i fejlsikret via cd'en. Ved godt jeg måske spørger dumt.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2014 - 20:21 #32
Var F2 i stedet. Stand by.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2014 - 20:56 #33
Fjernede adgangskoden i fejlsikret. Hjalp intet. Kom med samme besked igen efter genstart.

Vi kom så i tanke om det måske kunne lade sig gøre at gendanne computeren i fejlsikret, uanset det ikke var muligt i normal tilstand. Så besluttede at prøve det som det næste. Og hurra, det lykkedes!
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2014 - 21:03 #34
Kunne for øvrigt heller ikke finde ud af hvor man opretter en ny bruger. I fejlsikret mangler der noget i kontrolpanelet under Brugerkonti når man befinder sig i den tilstand.

I stedet for Kontrolpanel -> Brugerkonti of familiesikkerhed -> Tilføj eller fjern en brugerkonto -> Opret en ny konto hedder det bare Kontrolpanel -> Foretag ændringer i din brugerkonto. Her er ikke nogen mulighed for at vælge 'opret ny'.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2014 - 00:52 #35
.