Avatar billede Niko4741 Nybegynder
22. juni 2014 - 17:20 Der er 15 kommentarer

H80i Er den instaleret korrekt?

Hej jeg har lige bygget min egen computer og min cpu kommer help op på 65-70 grader når jeg spiller BF4

Min cpu køler er en Liqud Cooler H80i

Kan det passe at cpuen skal være så varm?

Kan den tage skade af at nå de 70 grader?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 23:05 #1
Den kan godt tåle at blive så varm, men det nedsætter dens levetid.
Computeren står vel ikke i en krog eller andet sted, hvor den ikke får luft nok?
Avatar billede Niko4741 Nybegynder
23. juni 2014 - 14:31 #2
Nej ikke rigtig men når den lige er startet op kører den på 35-43 grader.

Når jeg spiller Arma 3 kører den på 50-60 grader men i Bf4 er den oppe på 60-70

Kan en H80i være instaleret korekt

Computeren er helt ny

Specs

Z97 pro

I7 4790

Gtx 760

750 watt

16 gb ram
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 15:13 #3
Computeren må selvfølgelig heller ikke stå med bagsiden tæt på væg så ventilator luften møder modstand.
Det vigtige ved install. af ventilator er, at kølepasta lægges rigtigt på. D.v.s. et meget tyndt lag, som skrabes med et plastik kort eller lignende. Pastaen skal kun dække mikroskopiske revner på metallet. Kommer man for meget på, virker det derimod isolerende, og så stiger varmen.
Avatar billede Niko4741 Nybegynder
23. juni 2014 - 15:35 #4
Ja men det var på min vandkøler men nu er den på 47-53 grader på arma 3 så det går fremmad :D men kan den  være defekt eller er det nogetmed at den ikke er tæt nok på cpuen?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 15:46 #5
Ca. 50 grader ved spil, det skulle cpu nok kunne holde til.
Avatar billede Niko4741 Nybegynder
23. juni 2014 - 15:54 #6
Ja men mister den ikke levetid af at nå 67 grader?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 16:14 #7
Jo men når det kun er under spil, er det ikke alarmerende.
Man kan generelt sige, at jo højere temperatur des mindre levetid.
Hvis du har mulighed for at sætte hastigheden op på ventilatoren, så gør det. Men det er jo ikke sådan, at cpuén er færdig om 1½4 dage:-)
Avatar billede Niko4741 Nybegynder
23. juni 2014 - 16:21 #8
Nej men den skal jo gerne kunne køre et par år. ca 3-4
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 17:15 #9
Jo men det kan den vel også, du spiller vel ikke uafbrudt i 8 timer af gangen?
Har du et tilstrækkeligt stort kabinet? Hvis du har, så kan du sætte en frontventilator til at blæse IND i kabinettet, som så bliver suget bagud med den ventilator du har nu.
Jeg tænker på noget i denne retning, hvis den kan være der:
http://www.dataengros.dk/hardware/koelere/kabinet-koelere/product-3019.htm?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
Avatar billede Niko4741 Nybegynder
23. juni 2014 - 21:24 #10
Ehhm ved ikke helt hvad du mener der er 2 blæsere med til min h80i

Den ene suger in i kabinettet og så kommer rediatoren og så er der en anden blæser  der puster videre ind i kabinetet hvad mener du helt?

Jeg har et Carbide 540 det er et cube kabbinet
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 21:52 #11
Den ventilator som jeg taler om, handler ikke direkte om din nuværende.
Når den ventilator du har nu, blæser luft UD af kabinettet, suges der luft ind fra kabinettes forside. Når man så sætter en ventilator på forsiden, så den blæser IND i kabinettet, bliver der en meget større luft gennemstrømning, og dermed køling, i kabinettet.
Det er almindeligt, på store kabinetter, at der er gjort klar til at man kan sætte en ventilator fast der. Grunden til, at det skal være en stor ventilator er, at den ikke støjer som en lille ville gøre. Den skal jo ikke køre så stærkt, for at blæse lige så meget.
Avatar billede Niko4741 Nybegynder
23. juni 2014 - 22:08 #12
Hvad men 2x 140 mm bæsere i fronten og så for min h80i til at suge ud af kabinettet?

de her

Corsair AF140 Quiet Edt. 140mm Blæser fra kompllett
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 22:15 #13
Det er der ikke plads til, og skruehullerne passer ikke. Desuden ville de larme meget.
Avatar billede Niko4741 Nybegynder
23. juni 2014 - 22:19 #14
Den ankom med 2x 140mm de er bare ikke så hurtige... så de passer fint tror jeg vil købe dem tror det vil give et rigtigt godt airflow
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 22:50 #15
Ja men så held og lykke med det. Du lægger bare selv et svar, og snupper så selv point.