Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
24. juni 2014 - 09:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Det forsvundene program

Hej Eksperter :o)

Jeg brugte her sidste år et program som jeg nu ikke kan huske hvad heder.

Jeg Mener det var et standaloe program som arbejdede med dtabase filer og jeg kunne importere .csv sql mm.

jeg hade importeret en csv fil på over 1.2 gb som jeg hentede informtioner i ud fra en ens felt.

altså database 1 har en colum med 1.4 mill individuelle felter
database 2 har en colum med 10.000 individuelle felter som skal matches med colum 1 fra database 1 og matches skal eksporteres til en ny database eller eksporteres.

det var et windows program og det var gratis.

Er der nogen der ved eller har et godt program det kan håndtere store csv filer og matche felter i forskællige filer og eksportere resultater?

det skal være gratis og til windows og simpelt med gui !
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2014 - 10:56 #1
Har det ikke været Excel.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
24. juni 2014 - 11:56 #2
Nop den kan ikke klare det
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
24. juni 2014 - 11:58 #3
men jeg kommer i tanke om det brugte accedb og mdb filer vis det hjælper nogen. jeg brugte ca. 3 timer på google i går uden held og jeg føler ellers jeg er rutineret google bruger :-P
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
24. juni 2014 - 12:53 #5
nop karise_larry har jeg prøvet og det var forbesværligt at sammensmelte data fra 2 db.

det jeg søger har et meget typisk windows look over sig.
til venstre har du databaser i toppen har du toolbar/menu og til højre indhold af db

du kan eksportere data ud fra 2 forskællige databaser / filer ud fra  vis et fælt er ens.

jeg har selv opgivet og kigger nu efter alternativer. men er meget interesseret i at finde mit gamle guld program igen. så kom gerne med bud også på nye programmer.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
03. juli 2014 - 22:31 #6
Hep hay så fandt jeg endelig mit program igen :-)

Utrolig nok hade jeg kigget på den side flere gange men da de hade 2 versioner (1 til excel og et standalone sql version) hade jeg sku ik lige luret den. det kosted så lang tids hovedpine og test af andre progz.

men jeg er back on track med activdata for sql (staves) og er i fuld gang med at indhente det forsømte.

tak for hjælpen folkens