Avatar billede jesperwillum Nybegynder
26. juni 2014 - 10:59 Der er 4 kommentarer

bøger om programmering gerne på dansk

hey jeg søger en bog om programmering (java, ios, html) som jeg har meget svært ved at finde. det må meget gerne være om java og ios hvordan man laver apps på macbook. hvis der en der har læst nogen bøger af samme genre kunne det være dejligt hvis han/hun kunne anbefale en bog som han/hun syntes har været en god hjælp :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2014 - 14:08 #1
Det er meget svaert at komme langt med programmering uden at laese engelsk.

98% af boeger er paa engelsk. 100% af manualer er paa engelsk. 95% af artikler/blogs paa nettet er paa engelsk.
Avatar billede HBP2 Praktikant
26. juni 2014 - 20:01 #2
Mit råd: hvis du står i boghandlen (eller på biblioteket) og kigger på de mange bøger om emnet, så vælg en af de tyndeste bøger. Specielt bøger om Java løber som regel op i 1000 sider, og det meste er spild af papir.

Hvis du ønsker at programmere til iOS, så er det måske ikke Java du skal satse på. Prøv Objective-C istedet. Hvis du vil lære Objective-C, så kunne du evt. starte med at lære lidt C: den K&R "The C Programming Language". Når du først har forstået princippet i et programmerings sprog, så er resten "bare" et spørgsmål om at lære en ny syntaks.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. juni 2014 - 19:46 #3
Jeg kender desværre ingen bøger om Objective-C, men her er nogle video tutorials på dansk.

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/objective-c/lav-din-egen-app.php
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. juni 2014 - 19:47 #4
Men vil du blive rigtig god til programmering, forgår det på engelsk.