Avatar billede KHHP Juniormester
27. juni 2014 - 22:24 Der er 3 kommentarer

Opgradering af Microsoft Exchange

Hej
Jeg har i dag en Windows Server 2012 R2 med Microsoft Exchange Server 2010 SP3, som jeg gerne vil opgradere til en Exchange 2013 SP1, men jeg kan ikke finde nogen vejledninger i hvordan jeg opgraderer min eksisterende installation. Det eneste jeg kan finde er hvordan jeg kan migrere fra Exchange 2010 til Exchange 2013.
Hvordan foretager jeg en opgradering? Er det efter samme princip som hvis jeg ville migrere min server, med den ene undtagelse at det ligger på samme server.
Jeg går ud fra at jeg skal forny mine SSL-certifikater når jeg opgraderer serveren eller er der noget jeg har misforstået?
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. juni 2014 - 16:29 #1
som jeg læser Microsofts materiale kan du ikke lave en "inplace upgrade" ... du skal altså have en ny server, installere Exchange 2013 på denne også migrere data fra 2010 til 2013 ....
Avatar billede KHHP Juniormester
01. juli 2014 - 06:30 #2
Ja, lige præcis. Og det er hele problematikken, da jeg jo helst ville undgå at skulle køre en ny installation op og derfra migrere data. Men hvis det er den eneste mulighed som Microsoft understøtter, så er der jo ikke andet at gøre end at komme igang med at sætte det hele op på en anden server.
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. juli 2014 - 18:50 #3
jeg må erkende jeg nok ville være MEGET nervøs ved en "opgradering" ...

jeg lavede en migrering fra SBS2003 til SBS2011 og det, at migrere fungerede nærmest utopisk godt ...