Avatar billede groyk Novice
29. juni 2014 - 22:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

svg path længde

Hej Eksperter

Er der en der ved hvordag længden på et svg path måles?

Skal helst gøres i php
Avatar billede HBP2 Praktikant
30. juni 2014 - 21:01 #1
Du mener vel længden i pixels. Det afhænger jo af transformationer m.m. så det kræver jo nærmest en fuld SVG parser.

Hvis du ikke behøver at tage hensyn til transformationer m.m., og allerede har udtrukket selve path dataen, og bare vil have længden af f.eks.
  M 0 0 L 100 0 L 100 100
så finder der sikkert et bibliotek til det et eller andet sted, ellers må du bare gå igang med at parse de forskellige Move/Line/Curve instruktioner, og lave lidt matematik til at beregne længde af hver enkelt segment.
Avatar billede groyk Novice
30. juni 2014 - 22:04 #2
Takker for svar, ja det er faktisk en komplet pharser.

Er dog istedet begyndt at bygge projektet ved at måle ved hjælp af js og derefter sende resultater til serveren, dette har også sine fordele.