Avatar billede MrBukhave Nybegynder
03. juli 2014 - 23:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows på SSD

Hejsa!

Jeg har været en ordenlig idiot, og da jeg bestilte dele til min første stationær glemte jeg selvfølgelig noget. Så har ikke nogen disk indlæser ting ting.

Men har min Windows disk. Så ville spørge..

Ville det virke hvis jeg tog min bærbar, og byttede dens harddisk ud med min SSD og så brugte windows disken sådan?

Jeg ved det kan lade sig gøre, for har gjort det før. Startede bare aldrig computeren.

Men hvis det ikke vil virke, vil det så virke hvis jeg bruger en USB en? For en af mine venner har sådan en skulle jeg mene. Kan måske låne den. På forhånd tak ;D
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 00:40 #1
Ja windows vil sikkert kunne køre. Det vil foretage nogle rettelser og gå i gang. MEN windows koden passer bare ikke mere, så du vil se, i Kontrolpanelet under System, at windows ikke er registreret.
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. juli 2014 - 08:02 #2
en anden mulighed kunne være at bruge win2flash på den bærbare til at lave en usb med Windows på til installation
Avatar billede MrBukhave Nybegynder
04. juli 2014 - 23:47 #3
Altså med Win2Flash ville jeg kunne bruge min bærbar til at få windows ind på et usb stik og så bare stikke det ind i min nye stationære? Er det sådan det vil fungere? Ellers vil jeg bare gøre som Geron har sagt at man godt kan :).
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. juli 2014 - 10:47 #4
med win 2 flash vil du kunne lave din disk til en USB nøgle ja, også bruge den til at installere fra, men hvis du bruger samme Windows på din bærbar kommer du jo ud i noget licens opgave, men er det en ny disk du har købt til din stationær skulle der ikke være det problem
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2014 - 12:26 #5
win2flash, er det ikke sådan, at man skal have windows DVDén for at få windows på USB?
Men man kan klone sit styresystem over på en anden HDD, eller man kan lave et Image og lægge ind.
Men uanset metoden skal man bruge en gyldig licens. Er den man har en OEM  som fulgte med maskinen, kan den slet ikke flyttes. Er det retail, altså købt separat, kan licensen flyttes (gennem Microsoft) fra den ene computer til den anden, men kan stadig kun køre på een computer.
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. juli 2014 - 19:16 #6
jo man skal have et fysisk medie og kan ikke bare klone en hdd til en anden, men jeg gik også udfra at man lå inde med et fysisk medie men bare ikke havde et optisk drev
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2014 - 20:54 #7
#6
Man kan da udmærket klone en HDD til en anden. Det har jeg selv gjort flere gange. Sidst var da jeg købte en SSD, da klonede jeg C-drevet ind på den, med Paragon, og det gik fejlfrit.
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. juli 2014 - 21:41 #8
#7
nu var det ikke Kloning af HDD til SSD der er opgaven i de besvarelser jeg har skrevet, dog kan jeg godt se jeg har skrevet den sidste kommentar på en sådan måde at det fremgår at man ikke kan klone disken.
Det jeg mente med det var at jeg mener at for at bruge Win2falsh så skal man have enten et fysisk medie eller en ISO fil for at kunne bruge det program til at lave en installations USB fra.
Om man kan bruge Win2Flash ved jeg ikke da jeg ikke har erfaringer med dette.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2014 - 21:53 #9
Jamen så er vi jo enige:-)
Vil så bare lige nævne, der der er flere, her på E. som ikke har haft held med win2flash, men hvor det er lykkedes med "Rufus"
Jeg lægger et link for hvis du skulle få lyst til at se på det.
http://rufus.akeo.ie/
Avatar billede MrBukhave Nybegynder
06. juli 2014 - 04:03 #10
Jeg har en anden kode købt, fordi jeg gerne vil beholde bærbaren efter at jeg har fået windows på den. Så har allerede et windows aktiveret, og så har jeg en kode som ikke er aktiveret endnu. Så ville med Rufus kunne få mit windows over på et USB stik og så bare putte det ind i min stationær under første start, og så skulle det virke hvis jeg har forstået korrekt?
For så har jeg min løsning :)
Ps. Hvor meget plads har USB stikket brug for?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2014 - 10:00 #11
Ja Hvis du har en Iso af windows eller en DVD, som der kan laves en Iso fra, med et Iso program.
Altså sæt en USB i computeren 4GB er nok. Start Rufus og vis hvor din Iso ligger og start.
Avatar billede MrBukhave Nybegynder
08. juli 2014 - 00:47 #12
Mange tak! Undskyld for mit langsomme svar.
Har haft gang i andre ting og glemte lige det her.
Men tak for hjælpen.
Der står du ikke samler på point så kommer desværre ikke af med nogen til dig selvom jeg godt gad.

Tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2014 - 10:15 #13
Det er Ok:-)
Avatar billede MrBukhave Nybegynder
08. juli 2014 - 17:15 #14
Jeg lukker den her nu.