Avatar billede KasperT Novice
05. juli 2014 - 12:58 Der er 10 kommentarer

Er denne bærbar pengene værd?

Hej,

det er en dreng på 15 år der skal have sig en bærbar for første gang. Han skal som udgangspunkt kun bruge den til Minecraft, Skype og alm. søgning. Er denne pc mon et passende valg? Eller er der en anden model i samme prisklasse som er bedre muligvis?

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/acer-nxmkhed006
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2014 - 14:04 #1
Her kan du se de krav der stilles til Mnecraft eller andre spil!
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/minecraft/11356/?p=r
Ps. Jeg ville aldrig råde til køb af disse  Acer - HP- Packard Bell
Ps. og så næste gang så prøv om du ikke finde en bedre kategori?
Hvor du stiller et spørgsmål! Eks. Hardware.
Avatar billede KasperT Novice
05. juli 2014 - 14:21 #2
Jeg venter lige og ser om der kommer noget brugbart :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2014 - 14:35 #3
Disse opfylder rigeligt dine Krav!
http://kortlink.dk/edbpriser/ekau
Avatar billede KasperT Novice
05. juli 2014 - 14:46 #4
Og det gør den anden jeg har linket til ikke? :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2014 - 14:57 #5
Det kan da godt være at den gør men som jeg skrev i #1 ville jeg aldrig købe!
Avatar billede KasperT Novice
05. juli 2014 - 15:04 #6
Så skulle du slet ikke have svaret :-) Jeg synes acer er et udmærket mærke. det var mere mht. Minecraft. Min lillebrors Lenovo påstår også at kunne køre Minecraft, men det lagger når det f.eks regner i spillet.  Derfor har jeg ikke rigtig på noget tidspunkt kunne bruge dine svar :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2014 - 15:13 #7
Hvis du ikke kan affinde dig med andres mening og goder råd så skulle du slet ikke have stillet spørgsmålet!
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
Og jeg samler ikke point :-(
Avatar billede Slater Ekspert
05. juli 2014 - 15:35 #8
Den du linker har et Geforce 820M grafikkort. Når det kommer til Nvidias nyere kort er det første tal generationen, og de to sidste er den relative ydelse. En 8'er er nyeste serie, men 20 er de svageste kort, de har. Det er altså ikke noget specielt godt grafikkort, især i betragtning at mobile grafikkort er meget ringere end full-size.

Du burde fint kunne køre Minecraft på det, men spørgsmålet er på hvilke indstillinger. Minecraft er et meget krævende spil på grund af den Java-platform, det er lavet på, der ikke er egnet til spil. Men selv de mest elendige computere burde kunne køre det på lave indstillinger, og selv de største monstermaskiner kan ikke køre det glidende med fuld view range. Det handler altså om indstillinger mere end andet.

Prøv også at installere det mod der hedder OptiFine. Det gør ofte at Minecraft kører langt bedre, også på ældre maskiner.
Avatar billede KasperT Novice
05. juli 2014 - 15:46 #9
viperine -

Jeg havde godt på fornemmelsen, at Minecraft var et krævende spil. Men du mener altså godt det kan lade sig gøre på den model der er linket til i første besked, eller brude han egentlig investere mere i en bærbar-pc for at det bare spiller optimalt?
Avatar billede KasperT Novice
05. juli 2014 - 15:49 #10
poko1 -

Jeg undres godt nok over hvordan du kan have den mængde points du har. I denne tråd er der tale om en ACER og ikke en anden model du bedre kan lide. Så jeg tror vist nok lige jeg selv bestemmer hvad jeg affinder mig i her :-) Smut