Avatar billede lomor Nybegynder
05. juli 2014 - 13:01 Der er 3 kommentarer

Ændre drev bogstav

Jeg skal ændre H: til F: men på listen over bogstaver mangler F hvad gør jeg ?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2014 - 13:15 #1
Når muligheden "F" mangler, må det skyldes, at det er i brug. DVD drevet eller andet. Hvis det f.eks. er DVD drevet, så giver du bare det et andet drevbogstav, f.eks. "H" hvis det er ledigt. Så¨frigøres "F" og det kan så bruges igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2014 - 13:17 #2
det er måske i brug til en ekstern enhed. I så fald tilslut den og start med at give den nyt bogstav - derefter kan du rette h til f.

Det kan også være en virtuel driver, der bruger f - så skal det pågældende program afinstalleres - maskinen genstartes - skift fra h til f - geninstaller det fjernede program.
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. juli 2014 - 13:47 #3
højreklik "denne computer"
vælg "administrer"
klik på "diskhåndtering"

her kan du se hvilke fysiske enheder der har hvilke drev.
Her kan man klikke egenskaber på et drev og give det et andet bogstav.

ADVARSEL, HOLD PØLSERNE FRA SYSTEMDREV MV.
Ellers får du en bunke problemer. Det samme gælder hvis du har installerede programmer andetsteds end systemdrevet.

at ændre drev-bogstaver på USB-nøgler og optiske drev giver ingen problemer